TikTok od podstaw w instytucji kultury [szkolenie online 12 września]

Wt. 12 września 2023 r.   g. 09:00—13:00

TikTok jest platformą, która od chwili swojego powstania w 2016 roku w ogromnym stopniu wpłynęła na sposób funkcjonowania mediów cyfrowych. Nie chodzi tu jedynie o olbrzymią popularność tego narzędzia (mającego obecnie miliony użytkowników na całym świecie), ale przede wszystkim o zmianę dominującego sposobu tworzenia narracji i korzystania przez obiorców z różnego rodzaju treści (zwłaszcza – z krótkich form wideo).

W czasie szkolenia online przyjrzymy się fenomenowi TikToka, starając się zrozumieć (w oparciu o liczne przykłady praktyczne), w jaki sposób instytucje kultury mogą wykorzystać tę platformę w swoich codziennych działaniach. W trakcie warsztatów odpowiemy więc m.in. na następujące pytania:

  • W jaki sposób działa TikTok i o czym powinniśmy pamiętać tworząc materiały na tę platformę?
  • Co kształtuje wewnętrzy język TikToka i jaką rolę w tym wszystkim odgrywa zjawisko memiczności i kultura remiksu?
  • Na czym polega (hiper)personalizacja treści na TikToku i jakie materiały zyskują na tej platformie największą popularność?
  • Jakie są najbardziej aktualne trendy na TikToku (i dlaczego czasami podążanie za nimi nie jest najlepszym pomysłem)?
  • W jaki sposób różne instytucje kultury wykorzystują TikToka do prowadzenia skutecznych działań komunikacyjnych (edukacyjnych, wizerunkowych, a nawet – sprzedażowych)?
  • W jaki sposób można promować markę na TikToku?
  • Jak wykorzystać TikToka do budowania relacji z publicznością?
  • W jaki sposób myśleć o prowadzeniu własnego konta na TikToku i o projektowaniu contentu?

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób, które chcą zrozumieć potencjał TikToka jako narzędzia wspierającego prowadzenie działań komunikacyjnych – zwłaszcza tych skierowanych do młodszej grupy odbiorców (choć nie tylko). Do udziału w warsztatach zapraszamy zatem dyrektorów i pracowników instytucji kultury – w tym również osoby zajmujące się działaniami z zakresu marketingu, promocji i public relations, a także współpracą z młodzieżą.