Komunikacja w mediach społecznościowych z różnymi grupami odbiorców [SZKOLENIE ONLINE 13 października]
Komunikacja w mediach społecznościowych stała się dziś tak popularna, że powoli wypiera tradycyjne formy kontaktu takie jak choćby telefon, e-mail czy SMS. Ma to swoje plusy i minusy. Z jednej strony jest ona prosta, a przynajmniej tak nam się wydaje, gdyż wszyscy przecież z niej korzystamy, zarówno jako nadawcy i odbiorcy. Z drugiej zaś rządzi się ona swoimi specyficznymi i wcale nieoczywistymi prawami. Dodatkowo mediami społecznościowymi rządzi pewna płynność, a raz przyswojona wiedza za jakiś czas może okazać się po prostu nieaktualna.
Zapraszamy na szkolenie, które przybliży Wam niektóre tajniki skutecznej komunikacji z różnymi grupami odbiorczymi. Podpowiemy Wam, jak tych odbiorców zdefiniować, a następnie, jak z tego skorzystać. W praktyce przećwiczymy dostosowywanie treści komunikatu do różnych grup docelowych i zastanowimy się, w jakich mediach społecznościowych można na nich liczyć. Pokażemy Wam pewien schemat budowania skutecznego komunikatu, dzięki czemu łatwiej zainteresujecie przekazem swych odbiorców. Odkryjemy komunikacyjną moc metafory. Porozmawiamy też o różnych formach zaangażowania odbiorców
i odbiorczyń w działania komunikacyjno-promocyjne, oparte na starej, dobrej szkole marketingu szeptanego „zarażającego” dobrym przesłaniem kolejnych odbiorców i odbiorczynie z grona znajomych i znajomych naszych znajomych.
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do pracowników instytucji kultury, odpowiedzialnych za działania z obszaru marketingu, promocji i public relations.
Szkolenie odbędzie się 13 października w godzinach 9:00 - 13:30.
Rekrutacja
Aby wziąć udział w szkoleniu należy:
- wypełnić formularz rekrutacyjny - który dostępny będzie w dniach 13-28 września 2022 roku.
Link do formularza: REKRUTACJA
W przypadku osób delegowanych przez pracodawcę po zakwalifikowaniu się na szkolenie konieczne będzie również przesłanie skanu podpisanego i wypełnionego OŚWIADCZENIA VAT na adres azarzyka@nck.pl. Oryginał formularza należy przesłać pocztą na adres NCK.
Liczba uczestników: 16
Informujemy, że w przypadku dużej liczby chętnych:
- pierwszeństwo będą mieli pracownicy domów i centrów kultury,
- NCK będzie prosił instytucje o oddelegowanie jednego pracownika,
- dodatkowym kryterium naboru będzie kolejność zgłoszeń (data wypełnienia ankiety elektronicznej).
Osoby zakwalifikowane na szkolenie poinformujemy mailowo 29 września 2022 roku.
Koszt szkolenia dla uczestnika: 250 zł netto + 23% VAT
Szkolenie odbędzie się na platformie e-kadrakultury.nck.pl.
Trener
Maciek Dowgiel — doktor nauk humanistycznych. Filmoznawca i medioznawca. Absolwent podyplomowych studiów: Dziennikarstwo, Zarządzanie kulturą, Gender Studies, Projektowanie i wdrażanie eLearningu. Trener edukacji filmowej i medialnej. Założyciel Pracowni Filmoznawczej i Medioznawczej. Certyfikowany trener Facebook'a. Projektant i scenarzysta szkoleń stacjonarnych i eLearnigowych. Metodyk edukacji zdalnej. Pasjonat kultury popularnej. Autor kilkuset opracowań, artykułów, analiz i scenariuszy lekcji z edukacją kulturową, przede wszystkim filmową i medialną.
GODZINA | BLOKI TEMATYCZNE
|
9:00-10:00 | Definiowanie grup docelowych
Pierwszy panel poświęcony zostanie analizie narzędzi służących zdefiniowaniu grup docelowych. Przeanalizujemy, czego o naszych odbiorcach i odbiorczyniach oraz ich zainteresowaniach możemy dowiedzieć się z Google Trends oraz jak można modelować na podstawie pozyskanych danych odbiorców. Zwrócimy też uwagę na możliwość wyciągania wniosków z różnych wniosków ze zmiennych danych — te informacje będą jednak podane w formie przykładów i ciekawostek. Nie będą stanowić clou szkolenia. Przyjrzymy się także statystyką Facebooka |
10:00-11:00 | Dostosowanie treści komunikatu do wybranych grup docelowych Treść komunikatu ukierunkowana na daną grupę docelową powinna dotyczyć problemów i potrzeb realnie w tejże grupie występujących. To właśnie po to w pierwszej części szkolenia przygotowujemy rozbudowaną personę przecież, aby jak najlepiej dostosować treść komunikatu do danej osoby i jej podobnym. Jeżeli komunikat odpowiadać będzie na realnie występujące potrzeby i problemy szansa na jego zauważenie diametralnie wzrasta. Nie jest to zresztą niczym nowym. Na tej właśnie strategii bazuje koncepcja Design Thinking umożliwiająca właściwa dopasowanie projektowanego usług lub produktu do realnej grupy docelowej i jej potrzeb. W skróconej formie odniesiemy się do samej koncepcji i pokażemy w jaki sposób dzięki projektowaniu Design Thinking możemy określić dość precyzyjnie, jakich komunikatów oczekują nasi odbiorcy. |
11:00-11:45 | Wybór medium społecznościowego w zależności od grupy docelowej W tym bloku tematycznym przedstawimy najpopularniejsze media społecznościowe z podziałem na grupy docelowe, które dominują w danym medium. Analizie poddamy Facebooka, Instagrama i TikToka, a jeżeli czas na to pozwoli zastanowimy się także dlaczego instytucje kultury powinny posiadać swoje konta ja aktywnie promować się na portalu LinkedIn. Następnie uczestnicy i uczestniczki szkolenia zaprojektują w grupach post skierowany do wcześniej zaprojektowanych odbiorców, ubierając go w formę charakterystyczną dla danego medium oraz potencjalnie interesującą treść.
|
11:45-12:15 | Analiza potrzeb i język korzyści Analiza potrzeb różnych grup docelowych wymaga wiedzy i doświadczenia. Jednak istnieje szereg potrzeb wartości podstawowych, do których warto zawsze się odwoływać, ze względu na ich uniwersalność, nośność tematyczną i społecznościową, oraz emocjonalne konsekwencja zaspokojenia. Odwołując się do koncepcji Kamila Kozieła zbudujemy komunikacyjną „drabinkę”, zgodnie z którą można tworzyć przekazy, które dość trafnie trafiają do różnych grup odbiorczych. Zastanowimy się, czym jest język korzyści i w jaki sposób funkcjonują komunikaty na nim oparte. Zgodnie z zasadą, iż że to emocje i wartości sprzedają dziś produkty i usługi, w analogiczny sposób można generować treści promocyjne dotyczące wydarzeń i działań w różnych instytucjach kultury. Przećwiczymy właściwe określanie emocji i wartości, generowanych przez inicjatywy instytucji kultury. Na zakończenie tego bloku popracujemy także metaforą, która jako narzędzie działań w mediach społecznościowych doskonale sprawdza się w kontekście oferty odwołującej się do emocji
|
12:15-12:55 | Word-of-mouth - elementy marketingu szeptanego i wirusowego Marketing szeptany oraz marketing wirusowy to jedne z najtrudniejszych form promocji. Do osiągnięcia sukcesu w ich wdrożeniu potrzeba nie tylko wiedzy i zasobów czasowych, ale także zaangażowania wiernych odbiorców i odbiorczyń w różnego typu działania. W tym bloku szkoleniowym skupimy się na krótkim o mówieniu w formie case studies poszczególnych form marketingowych. Pokażemy, czym jest: Product seeding, Community marketing, Trendsetting, Brand blogging, Cause marketing, „kreacja ewangelistyczna” oraz marketing wirusowy. Zastanowimy się także, w jaki sposób można by zaangażować do takich form marketingu odbiorcę lub odbiorczynię określoną w poprzednich blokach szkoleniowych. |
12:55-13:30 | Dobre praktyki z sektora kultury Zaprezentujemy profil projektantki mody Dominiki Łabędzkiej, która markę związaną z autorskimi ubraniami stworzyła dzięki specyficznemu kontaktowi z odbiorcami i odbiorczyniami na Fecebooku, a później także w innych mediach społecznościowych. Wybór tego profilu podyktowany jest także mini analizą językową przekazu opartego na wartościach i dostosowaniem języka do odbiorców i odbiorczyń. W końcu zaś, sukces Łabędzkiej wynikał z działań społeczności fanów i sympatyków mody, którzy — na co wskazuje nazwa mediów społecznościowych — zbudowali właśnie społeczność, która udostępniała i polecała sobie działania projektantki. |