Szkolenia dla instytucji i organizacji kultury

Data publikacji: 12.08.2011
Średni czas czytania 7 minut
drukuj

Jak pozyskać sponsora na kulturę? Budowanie długofalowych relacji

 

 

Narodowe Centrum Kultury zaprasza na dwudniowe szkolenie z zakresu sponsoringu kultury. Szkolenie organizowane jest we współpracy z PKPP Lewiatan oraz Four Communications Group. Jest częścią projektu Kultura i Biznes realizowanego w ramach kampanii „Kultura się liczy!”, którego celem jest inspirowanie partnerstw przyczyniających się do rozwoju kultury i ochrony jej dziedzictwa oraz budowania wizerunku firm i ich marek.

Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób pozyskać sponsora i zainteresować go swoimi projektami oraz jak skutecznie budować długofalowe relacje z firmami. Interaktywna forma zajęć, duża liczba przykładów, ćwiczenia i bezpośredni kontakt  z trenerami pozwolą na zdobycie praktycznej wiedzy na temat tworzenia ofert sponsoringowych oraz współpracy ze sponsorem. Szkolenie będzie prowadzone w języku angielskim w grupie maksymalnie dwudziestoosobowej.

 

Szkolenie skierowane jest do:

  • Pracowników działów marketingu i PR w instytucjach kultury
  • Menedżerów projektów kulturalnych
  • Pracowników organizacji pozarządowych organizujących działalność kulturalną
  • Fundraiserów
  • Konsultantów firm doradczych
  • Niezależnych artystów
  • oraz innych szukających sponsora dla projektów kulturalnych

 

Cele szkolenia:

  • Zrozumienie specyfiki sponsoringu w sektorze kultury
  • Rozwój umiejętności budowania ofert sponsoringowych z uwzględnieniem tworzenia pakietu świadczeń dla sponsora oraz jego wyceny
  • Zrozumienie potrzeb sponsora
  • Poznanie sposobów prezentacji i „sprzedaży” oferty sponsoringowej
  • Zrozumienie czym jest umowa sponsoringowa i jakie elementy powinna zawierać
  • Poznanie aspektów prawnych sponsoringu kultury w Polsce
  • Zainspirowanie uczestników przykładami dobrych praktyk sponsoringu kultury oraz doświadczeniami małych i dużych instytucji kultury

 

Termin

22-23 września 2011

Miejsce

Soho Factory, Budynek 63, ul. Mińska 25, Warszawa

Program

Szkolenie rozpocznie się 22 września o godzinie 9:00 i potrwa tego dnia do godziny 18:30. Drugi dzień szkolenia rozpocznie się o godzinie 9:00 i zakończy się o godzinie 17.30. W programie zaplanowane są przerwy lunchowe oraz kawowe.

 

Program szkolenia obejmuje następujące bloki tematyczne:

  • Co jest istotą sponsoringu kultury?
  • Dlaczego biznes sponsoruje kulturę?
  • Jak pozyskać partnerów do swojego projektu?
  • Wycena i ewaluacja
  • Skuteczna prezentacja oferty
  • Jak tworzyć umowy sponsoringowe?
  • Prawne aspekty sponsoringu kultury
  • Rola komunikacji w sponsoringu
  • Który budżet sponsora wybrać – HR, CSR, PR czy inny?
  • Rozwiązywanie problemów
  • Inspiracje

Trenerzy

Rachel Clark – Dyrektor, Head of Arts w Four Communications Group, pracowała przez 15 lat zarówno z podmiotami biznesowymi, jak i kulturalnymi (m.in. Edinburgh International Festival i Royal National Theatre w Londynie). Realizowane przez nią projekty sponsoringowe zdobywają i zdobywały wiele nagród m.in. projekty: Unilever/Tata Modern, HSBC/South Bank Centre. Prowadzi szkolenia m.in. dla.: European Sponsorship Association, Sotherby’s Institute of Arts.

Michelle Wright – Associate w Four Communications Group, wieloletni kierownik rozwoju London Symphony Orchestra odpowiedzialna m.in. za współpracę sponsorską z UBS (nagroda Arts&Business Champion) i Rolls-Royce. Przez lata była doradcą ds. rozwoju i komunikacji dla organizacji non-profit. Prowadziła launche nowych marek, kampanie marketingowe oraz PR. Jest autorem licznych strategii sponsoringowych. Wciąż jest aktywną wiolonczelistką.

Rafał Iniewski – radca prawny, doradca Zarządu i Przewodniczący Rady Podatkowej PKPP Lewiatan. Specjalista w zakresie prawa finansowego, w szczególności zagadnień łączących elementy prawa podatkowego z prawem prywatnym. Doradza również w zakresie aspektów prawnych government affairs. W latach 2003-2005 dyrektor Departamentu Prawnego PKPP Lewiatan. Członek grup eksperckich przy Komisji Europejskiej. W latach 2005-2006 współpracownik Baker&McKenzie. W latach 1995-2000 konsultant w NICOM Consulting Sp. z o.o., członek rad nadzorczych spółek portfela VI NFI Magna Polonia S.A. W 2006 r. doradca w Ministerstwie Finansów. W latach 2006-2007 Członek Rady Celno-Akcyzowej przy Ministrze Finansów. Obecnie partner w kancelarii InCorpore Banach Iniewski & Partnerzy Sp. k.

Koszty

Opłata za szkolenie wynosi 820 netto plus 23% VAT.

W cenę szkolenia wliczone są:

  • materiały szkoleniowe
  • prowadzenie szkolenia przez dwie trenerki z Wielkiej Brytanii, polskiego eksperta od prawa podatkowego oraz obecność facylitatora
  • certyfikat
  • dwa lunche i trzy przerwy kawowe
  • komfortowa sala szkoleniowa
  • Kodeks Sponsoringu Kultury.

Rejestracja na szkolenia trwa do 13 września. Przy rejestracji do udziału w szkoleniu brana jest pod uwagę kolejność nadsyłania zgłoszeń. Formularz zgłoszenia [link] należy przesyłać na adres: mkulikowska@nck.pl

Przesłanie formularza zgłoszenia na adres e-mailowy jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w zgłoszeniu do celów związanych z realizacją szkolenia oraz deklaracją pokrycia kosztów udziału w szkoleniu.

Wpłaty

Prosimy o dokonywanie wpłat po otrzymaniu mailowego potwierdzenia o zakwalifikowaniu się do udziału w szkoleniu, które zostanie przesłane w terminie do 14 września 2011. Termin dokonania wpłaty: 16 września 2011.

Konto nr: 29 1060 0076 0000 3210 0014 9141
Odbiorca: Narodowe Centrum Kultury ul. Płocka 13, 01-231 Warszawa
Tytułem: Opłata za udział w szkoleniu: Jak pozyskać sponsora na kulturę? Budowanie długofalowych relacji

Organizator i partnerzy

Organizator: Narodowe Centrum Kultury

Partner programowy: PKPP Lewiatan

Patroni medialni: Press , Purpose

Partner: Soho Factory

Formularz zgłoszenia

Szczegółowe informacje oraz program

Kontakt:

Magdalena Kulikowska tel.: 22 21 00 163, email: mkulikowska@nck.pl