Settings and search
Szkolenia dla instytucji i organizacji kultury
Jak pozyskać sponsora na kulturę? Budowanie długofalowych relacji
Narodowe Centrum Kultury zaprasza na dwudniowe szkolenie z zakresu sponsoringu kultury. Szkolenie organizowane jest we współpracy z PKPP Lewiatan oraz Four Communications Group. Jest częścią projektu Kultura i Biznes realizowanego w ramach kampanii „Kultura się liczy!”, którego celem jest inspirowanie partnerstw przyczyniających się do rozwoju kultury i ochrony jej dziedzictwa oraz budowania wizerunku firm i ich marek.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób pozyskać sponsora i zainteresować go swoimi projektami oraz jak skutecznie budować długofalowe relacje z firmami. Interaktywna forma zajęć, duża liczba przykładów, ćwiczenia i bezpośredni kontakt z trenerami pozwolą na zdobycie praktycznej wiedzy na temat tworzenia ofert sponsoringowych oraz współpracy ze sponsorem. Szkolenie będzie prowadzone w języku angielskim w grupie maksymalnie dwudziestoosobowej.
Szkolenie skierowane jest do:
- Pracowników działów marketingu i PR w instytucjach kultury
- Menedżerów projektów kulturalnych
- Pracowników organizacji pozarządowych organizujących działalność kulturalną
- Fundraiserów
- Konsultantów firm doradczych
- Niezależnych artystów
- oraz innych szukających sponsora dla projektów kulturalnych
Cele szkolenia:
- Zrozumienie specyfiki sponsoringu w sektorze kultury
- Rozwój umiejętności budowania ofert sponsoringowych z uwzględnieniem tworzenia pakietu świadczeń dla sponsora oraz jego wyceny
- Zrozumienie potrzeb sponsora
- Poznanie sposobów prezentacji i „sprzedaży” oferty sponsoringowej
- Zrozumienie czym jest umowa sponsoringowa i jakie elementy powinna zawierać
- Poznanie aspektów prawnych sponsoringu kultury w Polsce
- Zainspirowanie uczestników przykładami dobrych praktyk sponsoringu kultury oraz doświadczeniami małych i dużych instytucji kultury
Termin
22-23 września 2011
Miejsce
Soho Factory, Budynek 63, ul. Mińska 25, Warszawa
Program
Szkolenie rozpocznie się 22 września o godzinie 9:00 i potrwa tego dnia do godziny 18:30. Drugi dzień szkolenia rozpocznie się o godzinie 9:00 i zakończy się o godzinie 17.30. W programie zaplanowane są przerwy lunchowe oraz kawowe.
Program szkolenia obejmuje następujące bloki tematyczne:
- Co jest istotą sponsoringu kultury?
- Dlaczego biznes sponsoruje kulturę?
- Jak pozyskać partnerów do swojego projektu?
- Wycena i ewaluacja
- Skuteczna prezentacja oferty
- Jak tworzyć umowy sponsoringowe?
- Prawne aspekty sponsoringu kultury
- Rola komunikacji w sponsoringu
- Który budżet sponsora wybrać – HR, CSR, PR czy inny?
- Rozwiązywanie problemów
- Inspiracje
Trenerzy
Rachel Clark – Dyrektor, Head of Arts w Four Communications Group, pracowała przez 15 lat zarówno z podmiotami biznesowymi, jak i kulturalnymi (m.in. Edinburgh International Festival i Royal National Theatre w Londynie). Realizowane przez nią projekty sponsoringowe zdobywają i zdobywały wiele nagród m.in. projekty: Unilever/Tata Modern, HSBC/South Bank Centre. Prowadzi szkolenia m.in. dla.: European Sponsorship Association, Sotherby’s Institute of Arts.
Michelle Wright – Associate w Four Communications Group, wieloletni kierownik rozwoju London Symphony Orchestra odpowiedzialna m.in. za współpracę sponsorską z UBS (nagroda Arts&Business Champion) i Rolls-Royce. Przez lata była doradcą ds. rozwoju i komunikacji dla organizacji non-profit. Prowadziła launche nowych marek, kampanie marketingowe oraz PR. Jest autorem licznych strategii sponsoringowych. Wciąż jest aktywną wiolonczelistką.
Rafał Iniewski – radca prawny, doradca Zarządu i Przewodniczący Rady Podatkowej PKPP Lewiatan. Specjalista w zakresie prawa finansowego, w szczególności zagadnień łączących elementy prawa podatkowego z prawem prywatnym. Doradza również w zakresie aspektów prawnych government affairs. W latach 2003-2005 dyrektor Departamentu Prawnego PKPP Lewiatan. Członek grup eksperckich przy Komisji Europejskiej. W latach 2005-2006 współpracownik Baker&McKenzie. W latach 1995-2000 konsultant w NICOM Consulting Sp. z o.o., członek rad nadzorczych spółek portfela VI NFI Magna Polonia S.A. W 2006 r. doradca w Ministerstwie Finansów. W latach 2006-2007 Członek Rady Celno-Akcyzowej przy Ministrze Finansów. Obecnie partner w kancelarii InCorpore Banach Iniewski & Partnerzy Sp. k.
Koszty
Opłata za szkolenie wynosi 820 netto plus 23% VAT.
W cenę szkolenia wliczone są:
- materiały szkoleniowe
- prowadzenie szkolenia przez dwie trenerki z Wielkiej Brytanii, polskiego eksperta od prawa podatkowego oraz obecność facylitatora
- certyfikat
- dwa lunche i trzy przerwy kawowe
- komfortowa sala szkoleniowa
- Kodeks Sponsoringu Kultury.
Rejestracja na szkolenia trwa do 13 września. Przy rejestracji do udziału w szkoleniu brana jest pod uwagę kolejność nadsyłania zgłoszeń. Formularz zgłoszenia [link] należy przesyłać na adres: mkulikowska@nck.pl
Przesłanie formularza zgłoszenia na adres e-mailowy jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w zgłoszeniu do celów związanych z realizacją szkolenia oraz deklaracją pokrycia kosztów udziału w szkoleniu.
Wpłaty
Prosimy o dokonywanie wpłat po otrzymaniu mailowego potwierdzenia o zakwalifikowaniu się do udziału w szkoleniu, które zostanie przesłane w terminie do 14 września 2011. Termin dokonania wpłaty: 16 września 2011.
Konto nr: 29 1060 0076 0000 3210 0014 9141
Odbiorca: Narodowe Centrum Kultury ul. Płocka 13, 01-231 Warszawa
Tytułem: Opłata za udział w szkoleniu: Jak pozyskać sponsora na kulturę? Budowanie długofalowych relacji
Organizator i partnerzy
Organizator: Narodowe Centrum Kultury
Partner programowy: PKPP Lewiatan
Patroni medialni: Press , Purpose
Partner: Soho Factory
Szczegółowe informacje oraz program
Kontakt:
Magdalena Kulikowska tel.: 22 21 00 163, email: mkulikowska@nck.pl