Ustawienia i wyszukiwarka
Ruszył nabór dla edukatorek i edukatorów do programu Archi-przygody 2024
Zapraszamy osoby zajmujące się edukacją architektoniczną i artystyczną, a także architektów czy osoby studiujące architekturę lub kierunki pokrewne, którzy marzą o pracy z dziećmi! Zostań edukatorem lub edukatorką 8 edycji programu Archi-przygod i dziel się swoją wiedzą i pasją z najmłodszymi.
I etap naboru trwa od 8 do 28 kwietnia – w tych dniach należy wypełnić ankietę. II etap to rozmowy online. Zaprosimy do niego tylko część edukatorów, którzy zgłoszą się za pomocą ankiety w I etapie. Rozmowy odbędą się w dniach 13-17 maja.
Do rozmowy online warto się przygotować: zapoznaj się z naszymi scenariuszami i przypomnij sobie najważniejsze doświadczenia edukacyjne, o których możesz nam opowiedzieć.
Wszystkie szczegółowe informacje znajdują się w Regulaminie Archi-przygód 2024. Ostateczna lista par (przedszkole/szkoła/instytucja + edukator/ka) zostanie ogłoszona 27 maja na stronie Narodowego Centrum Kultury.
Ramowy harmonogram programu Archi-przygody 2024
11– 24 marca – nabór dla szkół, przedszkoli i samorządowych instytucji kultury
8 kwietnia – ogłoszenie listy wyłonionych placówek
8 – 28 kwietnia – I etap naboru dla edukatorów i edukatorek
13 – 17 maja – II etap naboru dla edukatorów i edukatorek
27 maja - ogłoszenie listy zespołów: placówka – edukator
8 – 9 czerwca – obowiązkowe dwudniowe szkolenie stacjonarne w Warszawie dla koordynatorów/ek i edukatorów/ek
22 czerwca – 1 września – realizacja warsztatów w samorządowych instytucjach kultury
2 września – 17 listopada – realizacja warsztatów w szkołach i przedszkolach
Program Archi-przygody, realizowany przez Narodowe Centrum Kultury, skierowany jest do dzieci z przedszkoli i szkół podstawowych. Współpracujemy z placówkami oświatowymi i instytucjami z całej Polski, docierając z naszymi zajęciami do najdalszych zakątków kraju. Zajęcia są prowadzone przez doświadczonych architektów i architektki, którzy rozwijają kreatywność i pomysłowość uczestników.
Archi-przygody to nie tylko lekcje o architekturze. To prawdziwa podróż po lokalności, historii i miejskich przestrzeniach, a także nauka tajników projektowania. Dzięki tym zajęciom mali uczestnicy rozwijają inwencję, stymulują sensorykę i doskonalą zdolności manualne. To również okazja do budowania wspólnoty poprzez wspólne tworzenie, ponieważ edukacja w dziedzinie architektury i urbanistyki to inwestycja w rozwój społeczności oraz rozwijanie poczucia odpowiedzialności za jej działanie.
W tym roku przygotowujemy zupełnie nowe scenariusze dla przedszkoli. Przedstawimy je Wam w czerwcu!