Program IV Forum Pracuj w kulturze
Przedstawiamy Wam program tegorocznego IV Forum Pracuj w kulturze „Wdrażanie rozwiązań HR do instytucji kultury”.
25 maja spotkamy się w siedzibie Centrum Historii Zajezdnia we Wrocławiu by wspólnie poszukać rozwiązań HR jakie możemy wprowadzić do naszych instytucji kultury. Jeśli chcecie posłuchać m.in. dlaczego w świadomym budowaniu zespołu i planowaniu zespołu warto patrzeć szeroko, poza horyzont, czy jest możliwe stawianie granic w profesji „bez granic” i czy wszyscy młodzi ludzie przejdą z sektora kultury do IT to koniecznie przeczytajcie co zaplanowaliśmy dla Was w programie Forum!
Doświadczenia, inspiracje, warsztaty, rozmowy stolikowe, zwiedzanie wystawy a na zakończenie koncert – to wszystko odbędzie się w ramach konferencji przy współpracy z Ośrodkiem „Pamięć i Przyszłość”.
Rejestracja na wydarzenie wystartuje 26 kwietnia.
Downloads
Download file Program (PDF 156.60 KB)Wpływ rzeczywistości wirtualnej na życie jednostek jest dziś tak wyraźny, że trudno mówić o codzienności bez jej cyfrowego wymiaru. Technologia zdominowała funkcjonowanie ludzi, a jednocześnie męczy ich i sprawia, że skupiają się na tym, co tu i teraz, co bliskie i namacalne. Z jednej strony dynamika, konieczność częstego dostosowywania się, indywidualizm, z drugiej zaś poczucie osamotnienia to elementy sprzężone z działaniem w sektorze kultury. Podczas wystąpienia opowiem o obserwacjach tej branży, jakie prowadzimy w Dziale Badań i Analiz NCK w kontekście aktualnych trendów i przemian społecznych.
Prelegentka:
Justyna Nowakowska - socjolożka, teoretyczka muzyki, specjalistka w Dziale Badań i Analiz Narodowego Centrum Kultury, gdzie zajmuje się szeroko pojętymi badaniami kultury, w tym szczególnie tematyką uczestnictwa w kulturze i edukacji. Z zamiłowania rytmiczka i nauczycielka gry na fortepianie.
Nikt nie jest w stanie przewidywać dużych przemian społeczno-technologicznych i tego, jaki wywołają skutek. Skoro więc przewidywanie przyszłości nie jest możliwe, to dlaczego obserwacja, analiza i poszukiwanie sposobu wdrożeń nadchodzących trendów są tak ważne?
Myślenie o różnych scenariuszach przyszłości jest przejawem świadomości związanej z przygotowywaniem się i reagowaniem na zmiany, które nadejdą, bez względu na sektor, w jakim działamy. Opowiem o tym, dlaczego spoglądanie w przyszłość jest dziś kluczowe dla wszystkich instytucji oraz przedsiębiorstw, a także o roli Analityka Trendów, celu pracy i jej efektach oraz o korzyściach z zaszczepiania wewnątrz instytucji podejścia 'future-oriented'.
Prelegent:
Adam Przeździęk - założyciel studia forecastingowego FutureOf X, obserwator i analityk trendów, konsultant marek, mówca. Twórca i właściciel jednego z najdłużej tworzonych niezależnych blogów w Polsce nt. trendów, technologii oraz zjawisk społecznych - Mediafeed.pl. Od 5 lat członek jury prestiżowego międzynarodowego konkursu reklamy Epica Awards, White Square Festival, ekspert w Radzie ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej SAR. Laureat plebiscytu Ludzie Polskiego Internetu. Nominowany do nagrody Człowiek Internetu „Briefu”. Wyróżniony przez magazyn „Adweek”, jedno z najważniejszych na świecie pism na temat reklamy i mediów. Realizował projekty z obszaru analizy trendów oraz future forecastingu m.in. dla grupy Louis Vuitton Moet Hennessy, TESCO, GFT Technologies, BP Polska, IKEA, T-Mobile, IBM, Castrol, Deloitte.
Ekspert w obszarze technologii i analizy trendów m.in. w Newonce Radio, Eska.pl, Chillizet, Onet Rano, Cosmopolitan Podcast, Magazyn Focus, Wyborcza.pl, BRIEF, Press.pl
W odniesieniu do pracowników kultury często stosuje się określenia: misjonarz, bojownik, człowiek-orkiestra, co akcentuje wyjątkowość, ideowość i bezgraniczność roli pracownika, ale również szeroki zakres jego odpowiedzialności i obowiązków, wykraczających poza czas jego pracy i zadania wynikające z określonego stanowiska. To z kolei może generować konsekwencje w postaci łamania prawa pracy, zniechęcenia, czy nawet wypalenia zawodowego pracowników, trudności w egzekwowaniu rezultatów pracy. Wystąpienie będzie próbą odpowiedzi na pytania: Czy w przypadku profesji bez granic wyznaczanie granic jest w ogóle możliwe? Jak kształtować kulturę organizacyjną instytucji kultury, aby respektować prawa pracownika? Jakie strategie przydadzą się liderom kultury w tworzeniu efektywnej, ale również komfortowej i bezpiecznej dla pracownika kultury organizacyjnej?
Prowadząca:
dr Urszula Lewartowicz – adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Kierownik Pracowni Animacji Kultury. Autorka i redaktorka publikacji naukowych z zakresu animacji społeczno-kulturalnej oraz edukacji kulturalnej (m. in. U. Lewartowicz: „Pozalekcyjna edukacja kulturalna w teorii i praktyce”; D. Kubinowski, U. Lewartowicz: „Animacja kultury w perspektywie pedagogicznej. Studia i szkice”; D. Kubinowski, U. Lewartowicz (red.) „Kompetencje kluczowe animatorów kultury i ich kształcenie”). Sekretarz Sekcji Pedagogiki Sztuki przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Animatorka kultury słowa oraz kultury teatralnej, poetka, autorka książek dla dzieci.
o dzisiaj motywuje zespół? Jak zarządzać, aby znaleźć równowagę między skutecznością a dobrostanem pracowników kultury?
Postpandemiczna rewolucja na rynku pracy zderzyła menedżerów i menadżerki kultury z nowymi zjawiskami, w tym z hybrydowym stylem pracy, potrzebą większej elastyczności i wolności pracowników czy wyzwaniami związanymi z budowaniem silnego ducha zespołu mimo jego różnorodności i rozproszenia. Jak pozostać inspirującym, motywującym liderem realizującym misję swojej organizacji, nie zgubić się w złożoności zmian i jednocześnie zadbać o swój własny dobrostan?
Odpowiedzią powyższych pytań jest nowy paradygmat zarządzania nazywany LeaderSHIFT’em. Podczas wystąpienia opowiem, na czym polega potencjał przywództwa opartego przede wszystkim na kompetencjach relacyjnych i rozumieniu procesów zespołowych w czasie.
Prowadząca:
Ula Buyuly - członkini zespołu merytorycznego Artist in Bloom. Coach rozwoju kariery artystów i managerów/managerek kultury. Edukatorka i projektantka procesów rozwojowych w organizacjach. Certyfikowana asesorka Harisson Assessment – testów psychometrycznych badających predyspozycje zawodowe. Badaczka kompetencji w sektorze kultury. W ramach działań pracowni Artist in Bloom współpracuje z indywidualnymi artystami, instytucjami kultury, biurami eksportu czy festiwalami w Polsce i zagranicą.
Świat IT kusi wypłatami sięgającymi nawet kilkudziesięcieciu tysięcy złotych, pracą zdalną i owocowymi czwartkami. Podczas wystąpienia odpowiem na następujące pytania: Czy kultura może z tym konkurować i zatrzymać młodych i ambitnych ludzi? Co lider bądź liderka może zrobić, żeby pokazać, że kultura jest przyszłością? Jak zmienić własne nastawienie by odwrócić grę i przyciągać talenty?
Prowadzący:
Dawid Straszak - psycholog prowadzący własny gabinet ze specjalizacją wypalenie zawodowe we Wrocławiu. Przez 7 lat pracował w międzynarodowych korporacjach głównie w roli Team Leadera w obszarach logistyki i finansów (UPS) oraz ubezpieczeń (AXA XL). Trener w tematyce komunikacji oraz zdrowia psychicznego. Twórca podcastu Charyzmatyczny.
Będziemy mieli okazję porozmawiać na temat modelu współpracy między Ośrodkiem „Pamięć i Przyszłość” a Uniwersytetem Wrocławskim przy współprowadzeniu kierunku studiów „Historia w przestrzeni publicznej”. Opowiem o profilu kierunku Public History oraz jak formalnie zbudowana jest współpraca, jakie są zyski i koszty obu stron. Kierunek studiów dedykowany jest osobom, które chcą zajmować się przekazywaniem wiedzy historycznej społeczeństwu, a tym samym rozpowszechniać badania historyczne oraz zajmować się teorią popularyzowania wiedzy o przeszłości. Dzięki współpracy z uczelnią, instytucja kultury zyskała wpływ na profil kształcenia i pozyskiwane kompetencje swoich potencjalnych przyszłych pracowników. Ma dodatkowo możliwość komunikowania studentom i środowisku akademickiemu swojego katalogu wartości wpisanych w misję instytucji. Uniwersytet zyskał wsparcie Ośrodka, który praktycznie realizuje zadania, do których przygotowywani są studenci. Dodatkowo poszerzył zaplecze kadrowe (pracowników naukowych instytucji kultury) do realizowania zajęć specjalistycznych. Pozytywnym efektem ubocznym jest corocznie organizowana w ramach zajęć wystawa plenerowa poświęcona powojennej historii Wrocławia, której autorami i producentami są studenci.
Prowadzący:
Wojciech Kucharski – historyk i archeolog, doktor habilitowany nauk humanistycznych, zajmuje się historią średniowiecza i czasów najnowszych. Zastępca dyrektora ds. naukowych we wrocławskim Ośrodku „Pamięć i Przyszłość”, wykłada w Instytucie Historycznym Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku historia w przestrzeni publicznej. Twórca i współtwórca wystaw historycznych, w tym wystawy głównej w Centrum Historii „Zajezdnia”. Nadzoruje program „Ocalone dziedzictwa. Regionalne Izby Pamięci Ziem Zachodnich i Północnych”. Twórca „Wrocławskiego Rocznika Historii Mówionej”. Członek Polskiego Towarzystwa Historycznego, członek rady naukowej Instytutu Śląskiego w Opolu, członek rady programowej Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, członek Komisji Historii w Przestrzeni Publicznej Komitetu Nauk Historycznych PAN.
Zmiany w Kodeksie pracy niosą ze sobą konieczność określenia procedur w zakresie korzystania z pracy zdalnej. Podczas rozmów zastanowimy się:
-
Jakie są zasady wprowadzania pracy zdalnej, czyli jakie dokumenty powinien stworzyć pracodawca (porozumienie czy regulamin),
-
Jakie są obowiązki po stronie pracodawcy z zakresu BHP i RODO oraz jakie obowiązki ma pracodawca względem pracownika,
-
Jak ustalić zasady komunikowania się między pracownikiem zdalnym a bezpośrednim przełożonym,
-
Jak możemy skontrolować warunki pracy i samą pracę pracownika – na co pracodawca może sobie pozwolić.
Prowadząca:
Agnieszka Chmurzyńska - Główna specjalistka ds. Kadr. Od przeszło 15 lat związana z Narodowym Centrum Kultury, od ponad 10 lat zajmuje się zagadnieniami kadrowymi. Doświadczenie zawodowe zdobywała prowadząc samodzielnie sprawy kadrowe pracowników instytucji. Głównymi zagadnieniami, którymi zajmuje się na co dzień w Narodowym Centrum Kultury są czas pracy, urlopy i zwolnienia od pracy, ZFŚS, a ostatnio wdrażanie zasad pracy zdalnej.
W efektywnym procesie rekrutacji niezwykle ważne jest budowanie pozytywnych doświadczeń kandydata na każdym z etapów (candidate experience). W tym celu nakreślę następujące zagadnienia:
-
Jak rekrutować, aby rekrutować skutecznie,
-
Jak wyłonić najbardziej dopasowanych kandydatów - selekcja aplikacji,
-
Zasady właściwej selekcji – elementy wspierające pracę osoby rekrutującej (rekrutera oraz hiring managera).
Prowadząca:
Joanna Majewska – psycholożka, HR menadżerka, Starsza specjalistka ds. zasobów ludzkich w Narodowym Centrum Kultury.
Od ponad 10 lat związana z obszarem zarządzania kapitałem ludzkim. Doświadczenie w tym obszarze zdobywała w działach HR w największych instytucjach i agendach publicznych w Polsce. Ma na swoim koncie wdrożenia programów rozwojowych, identyfikacji talentów oraz implementacji rozwiązań w obszarze szkoleń, rekrutacji oraz oceny pracowniczej. W Narodowym Centrum Kultury odpowiada za procesy HR, w tym zwiększenie ich efektywności ze szczególnym naciskiem na efekty rekrutacji.
- Czym jest i do czego służy model FRIS®?
- Fakty / Relacje / Idee / Struktury – jak zbudować zespół wykorzystując perspektywy poznawcze?
- Synergia pracy zespołowej – w poszukiwaniu kompozycji idealnej
- FRIS® Your Team - jak zwiększyć efektywność Twojego zespołu?
- Odkryj swój potencjał - FRIS® jako narzędzie rozwoju osobistego
Prowadząca:
Romana Pomianowska - menedżerka kultury, koordynatorka projektów i procesów, wicedyrektorka Wrocławskiego Instytutu Kultury. Zakochana w Dolnym Śląsku wrocławianka z wyboru. Na swojej drodze zawodowej współpracowała między innymi z Muzeum Śląskim w Görlitz oraz tamtejszym Teatrem Gerharta Hauptmanna. Jako jedno z ulubionych miejsce we Wrocławiu wymienia okolicę Synagogi Pod Białym Bocianem, z którą związała się zawodowo pracując kilka lat w Centrum Kultury i Edukacji Żydowskiej. Koordynowała projekt Koalicja Miast dla Kultury realizowany ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016. Następnie w Strefie Kultury Wrocław rozwijała między innymi program kompetencyjny Praktycy Kultury oraz koordynowała Europejską Noc Literatury. W codziennej pracy we Wrocławskim Instytucie Kultury docenia i pielęgnuje synergię współdziałania w polu kultury oraz współpracę międzysektorową.
Dwa megatrendy - Zrównoważony rozwój oraz Diversity & Inclusion dają szansę na to, by nasze środowiska pracy były bardziej różnorodne oraz by do głosu doszły potrzeby tych, którzy chcą znaleźć u nas pracę albo już u nas pracują, a my o tym nie wiemy.
Wiemy, jak tworzyć różnorodne miejsce pracy. Podzielimy się z Wami naszym doświadczeniem. Pokażemy perspektywę pracowniczki z niepełnosprawnością słuchu oraz perspektywę pracodawczyni.
Podczas rozmów poruszymy kwestie o każdym etapie rekrutacji i zatrudnienia, w tym m.in.:
- Jak mądrze przygotować się do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami? Jakie obawy i lęki mają pracodawca a jakie pracownik z niepełnosprawnością?
- Jak przygotować ofertę pracy, by osoby z różnymi potrzebami czuły się zaproszone?
- Jak można zmienić miejsca pracy, by były bardziej przyjazne?
Prowadzące:
Anna Żórawska – prezeska i pomysłodawczyni Fundacji Kultury bez Barier; w codziennej działalności udowadnia, co w praktyce znaczy różnorodność – diversity and inclusion i dostępność – accessibility; z zamiłowaniem udostępnia multimedia, miejsca i wydarzenia dla osób z różnymi potrzebami – głównie dla osób z niepełnosprawnością wzroku, Głuchych, słabosłyszących i w spektrum autyzmu; trenerka z zakresu dostępności informacyjno-komunikacyjnej i wydarzeń, autorka audiodeskrypcji do filmów i spektakli. Współautorka dokumentów z zakresu dostępności dla Miasta Stołecznego Warszawy, m.in. Wytycznych ws. dostępności wydarzeń dla m.st. Warszawy, Wytycznych zapewniania dostępności informacyjno-komunikacyjnej dla Urzędu m.st. Warszawy, Poradnika dla organizacji społecznych - Jak zapewnić dostępność przy realizacji zadań publicznych?; konsultantka dokumentów strategicznych dla polityk miejskich. Inicjatorka Sieci Liderów i Liderek Dostępności, produktu cyfrowego Tu Możesz – bazy miejsc i wydarzeń z pętlą indukcyjną – rozwiązania dla osób słabosłyszących; organizatorka oraz producentka Festiwalu Kultury bez Barier. Obecnie zasiada w Radzie Dostępności przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Absolwentka Szkoły Liderów Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.
Paulina Gul - Przez 6 lat pracowała w Fundacji Kultury bez Barier jako ekspertka ds. dostępności dla osób słabosłyszących i g/Głuchych. W latach 2013-2020 prowadziła szkolenia dla instytucji kultury i urzędów z zakresu dostępności dla osób z niepełnosprawnościami słuchu. Była zaproszona jako ekspertka do współtworzenia opracowań dotyczących dostępności dla takich instytucji jak Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Miasta stołecznego Warszawy. Prowadziła projekty kulturalne uwzględniające dostępność dla różnych grup. Zna temat dostępności także z perspektywy uczestnika, gdyż sama ma aparaty słuchowe, korzysta z pętli indukcyjnej i tłumaczenia na polski język migowy na różnych wydarzeniach. Obecnie pracuje w międzynarodowej korporacji jako informatyczka.
odczas warsztatów będziemy pracować nad kwestią komunikacji z kandydatem. Przyjrzymy się procesowi dotarcia użytkownika do oferty pracy – od momentu rozpoczęcia poszukiwań do momentu wysłania CV. Zagadnienia osadzone w kontekście obecnych realiów rynkowych będziemy rozpatrywać przez pryzmat motywacji kandydatów.
Poszukamy odpowiedzi na pytania:
-
Co zrobić, żeby zwiększyć motywację kandydatów do aplikowania?
-
Jak zadbać o wrażenia kandydata w procesie?
Nie zabraknie również pracy na konkretnych przykładach ogłoszeń (nazwy stanowisk, wygląd i zawartość), a także dobrych praktyk związanych z ich publikacją.
Prowadzący:
Krzysztof Górski - ekspert Pracuj.pl. Z rynkiem pracy związany od niemal 15 lat. Wcześniejsze doświadczenia zdobywał w mediach (Grupa RMF oraz Trójmiejskiej prasie codziennej). Absolwent Dziennikarstwa w Wyższej Szkole Dziennikarstwa im. Melchiora Wańkowicza w Warszawie, wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Politechnice Gdańskiej. Urodzony w Trójmieście, a od przeszło dekady warszawiak. Pasjonat gór, biegów długodystansowych, kolarstwa, komunikacji interpersonalnej, architektury, ogrodnictwa.
Jeżeli kierujesz zespołem lub planujesz zająć się tym w najbliższym czasie – to temat rozwijania kompetencji liderskich jest dla Ciebie. Rozwój instytucji kultury jest zależny w dużej mierze od pracujących w nich ludzi, którzy swoją pracą rozwijają ofertę danego miejsca, odpowiadają na zmieniające się potrzeby odbiorców i radzą sobie ze stawianymi wyzwaniami. Jednocześnie te wyzwania mogą destabilizować pracę, czy wywoływać kryzys psychiczny, zatem wiele sposobów na reakcję i wsparcie leży w rękach kadry zarządzającej.
Tak dynamiczny czas wymaga też rozwoju kompetencji liderskich u osób zarządzających instytucjami kultury, by umieć odpowiednio odpowiedzieć na wyzwania.
Na warsztacie porozmawiamy o świadomości bycia liderką/liderem, sprawczości oraz porządkowaniu procesów decyzyjnych.
Prowadząca:
Anna Rudnicka – menedżerka, animatorka, trenerka, wykładowczyni akademicka. Kilkanaście lat związana zawodowo z instytucjami kultury jako dyrektorka ośrodków kultury i biblioteki. Absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów podyplomowych na kierunkach informacja naukowa i bibliotekoznawstwo oraz zarządzanie w sektorze publicznym. Uczestniczka programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności „Lider w rzeczywistości hybrydowej”, Programu Rozwoju Bibliotek oraz certyfikowana trenerka VCC. Członkini Zrzeszenia Forum Kraków działającego na rzecz animacji kultury. Laureatka Plebiscytu “Gazety Wrocławskiej” Osobowość Roku w kategorii Kultura na Dolnym Śląsku. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w obszarze zarządzania kulturą i rozwoju kadr kultury. Prowadzi autorski blog dla kadry zarządzającej instytucji kultury Kultura na Czasie.
Dlaczego ważne jest, aby lider budował swój zespół w oparciu o jego talenty? Jak połączyć indywidualne podejście do potrzeb rozwojowych pracowników z kolektywnymi potrzebami zespołu? Co powinien umieć lider, aby budować swój zespół, bazując na jego twórczym potencjale?
W obecnych czasach migracja pracowników między sektorami jest łatwiejsza niż kiedykolwiek. Jednocześnie utrzymanie pracownika stanowi coraz większe wyzwanie. Liderzy szukają rozwiązania na nasilające się zjawisko tzw. “cichego odejścia” (“quiet quitting”). To wszystko powoduje, że indywidualne podejście do potrzeb rozwojowych pracownika, stało się skuteczną metodą budującą efektywny zespół.
Podczas warsztatów przećwiczymy narzędzia, dzięki którym odpowiemy na pytania:
-
Czym jest właściwie talent w kontekście zarządzania rozwojem?
-
Co robić, aby rozpoznać prawdziwe talenty w zespole? Jak je zdiagnozować?
-
Na czym polega mapowanie talentów zespołu?
-
Czym jest kolektywny potencjał zespołu i jak go tworzyć w oparciu o indywidualne talenty?
-
I w końcu, jak być liderem wspierającym prawdziwy rozwój potencjału swoich pracowników?
Prowadząca:
Ula Buyuly - członkini zespołu merytorycznego Artist in Bloom. Coach rozwoju kariery artystów i managerów/managerek kultury. Edukatorka i projektantka procesów rozwojowych w organizacjach. Certyfikowana asesorka Harisson Assessment – testów psychometrycznych badających predyspozycje zawodowe. Badaczka kompetencji w sektorze kultury. W ramach działań pracowni Artist in Bloom współpracuje z indywidualnymi artystami, instytucjami kultury, biurami eksportu czy festiwalami w Polsce i zagranicą.
Firmy zabiegają o kandydatów, proponując im coraz wyższe pensje i lepsze benefity. Pracodawcom coraz trudniej wyróżnić na rynku pracy i przyciągnąć do siebie idealnych kandydatów.
Czy instytucje kultury mają czym konkurować z firmami z sektora prywatnego? Podczas warsztatu porozmawiamy, czym jest Employer Value Proposition, jak je określić dla instytucji, w której pracujesz oraz co sprawi, że przyciągniesz nowych kandydatów do swojej instytucji.
Prowadząca:
Edyta Sander - ekspertka w zakresie employer branding. Zdobywała doświadczenie koordynując pracę biura karier na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz tworząc i wdrażając strategię University Relations dla State Street Banku. Na swoim koncie posiada również doświadczenie agencyjne oraz setki zrealizowanych projektów strategicznych (m.in. strategie employer brandingowe, analizy, audyty) i komunikacyjnych (m.in. eventy, materiały reklamowe, kampanie content marketingowe). Obecnie w ramach MBE odpowiada za całościowe funkcjonowanie i skuteczną realizację projektów strategicznych i komunikacyjnych zespołu MBE: branding. Najbardziej lubi pracować ze studentami i absolwentami polskich uczelni, dlatego oprócz pracy w MBE prowadzi szkolenia i konsultacje z budowania kariery zawodowej. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się ze studentami studiów podyplomowych Employer Branding na Akademii Górniczo-Hutniczej oraz w ramach społeczności #EBmasters, którą współtworzy od 2017 roku. W 2022 roku wydała książkę Employer Branding - Praktyczny podręcznik.
Podczas warsztatu porozmawiamy o tym, jak wdrażać i wykorzystywać sztuczną inteligencję (AI) w pracy, szczególnie w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi (HR) oraz rekrutacji w instytucjach kultury. Skupimy się na praktycznych zastosowaniach ChatGPT i innych narzędzi AI, które mogą przyczynić się do usprawnienia procesów HR i zwiększenia efektywności menedżerskiej.
Główne zagadnienia:
-
Wykorzystanie ChatGPT w researchu, wyszukiwaniu trendów i wzorów, w tym omówienie możliwości AI w gromadzeniu informacji o rynku, analizie danych i identyfikacji kluczowych trendów w kulturze.
-
Przesiewanie informacji o instytucji: Zastosowanie AI w analizie i selekcji informacji o instytucjach kultury w celu ułatwiania procesu podejmowanie decyzji i długofalowego planowania.
-
Tworzenie i ulepszanie ogłoszeń rekrutacyjnych: Wykorzystanie AI w redagowaniu ogłoszeń rekrutacyjnych tak, aby były bardziej atrakcyjne i skuteczne.
-
Proces rekrutacji i onboarding: Omówienie konkretnych formuł, które mogą wspomagać proces rekrutacji, selekcję kandydatów i onboarding (wdrożenie), ułatwiając pracę działom HR.
Warsztat będzie się składał z prezentacji, dyskusji, case studies oraz ćwiczeń, których wykonanie wymaga od uczestników posiadania smartfona, tabletu lub laptopa.
Prowadząca:
dr Agnieszka Wąsik - ekspertka ds. transformacji cyfrowej, trenerka, projektantka e-learningu, UX/UI designerka w podejściu neurokognitywistycznym, doktor nauk humanistycznych i wykładowczyni z międzynarodowym doświadczeniem. Specjalizuje się w nowych technologiach, różnorodności kulturowej i neuroróżnorodności. Jest osobą w spektrum autyzmu i z ADHD, dzięki czemu widzi wiele rzeczy inaczej niż osoby neurotypowe. Do tej pory pracowała z przedstawicielami 61 krajów. Podczas pandemii pomagała wdrażać rozwiązania cyfrowe ponad 1000 specjalistów, usprawniając tym samym nową codzienność wielu firm, instytucji publicznych, szkół i uczelni. W ostatnich miesiącach na zlecenie brytyjskiego oddziału Business Expert Press we współpracy z Harvard Business Publishing pracowała nad książką na temat human-centered design, czyli ludzkiego spojrzenia na technologię.
Pełniąc rolę lidera lub liderki, przychodzi nam pracować z różnymi ludźmi. Jednak, co w sytuacji, kiedy zespołowi brakuje zaangażowania i proaktywności? Co, jeśli zespół czeka na przysłowiowe “podanie na tacy” konkretnych zadań, najlepiej z rozwiązaniem? Co w przypadku, kiedy nic nie zostało zrobione przez zespół, bo jako lider nie przypomnisz, nie sprawdzisz lub nie dopytasz?
Na warsztacie zastanowimy się:
-
Czy w naszym zespole występują dysfunkcyjne zachowania: brak zaufania, unikanie odpowiedzialności, brak dbałości o wynik (test na bazie modelu Patricka Lencioniego).
-
Jak zadbać o fundamenty pracy z zespołem (przekazywanie zadań, dogadywanie się), by zachować balans pomiędzy instruowaniem a dawaniem wolnej ręki.
-
Co zrobić by komunikować się z pracownikami skutecznie.
Prowadzący:
Dawid Straszak - psycholog prowadzący własny gabinet ze specjalizacją wypalenie zawodowe we Wrocławiu. Przez 7 lat pracował w międzynarodowych korporacjach głównie w roli Team Leadera w obszarach logistyki i finansów (UPS) oraz ubezpieczeń (AXA XL). Trener w tematyce komunikacji oraz zdrowia psychicznego. Twórca podcastu Charyzmatyczny.