Program 6. edycji
Ramowy Program 6. Forum Pracuj w kulturze
STABILNOŚĆ, ROZWÓJ, PRZYSZŁOŚĆ
Młyny Rothera w Bydgoszczy
DZIEŃ 1 (12.06.2025)
- 09:30 - 11:00 - REJESTRACJA i poranna kawa
- 11:00 - 11:15 - Oficjalne otwarcie 6. Forum Pracuj w kulturze
- 11:15 - 11:35 - Liderzy jutra – czy jutro bez liderów? O pracy, która ma znaczenie, w świecie, który nie przestaje się aktualizować / Michał Knaflewski
- 11:40 - 12:00 - Jak szukać stabilności w sobie? O zarządzaniu emocjami / Marta Iwanowska-Polkowska
- 12:05 - 12:25 - Kultura dobrych relacji w budowaniu zrównoważonego rozwoju / Anna Schulz
- 12:30 - 12:50 - Między marzeniami a realnością. Stabilność w instytucji kultury / Dominika Kawalerowicz
- 12:50 - 13:00 - FAMILY FOTO
- 13:00 - 13:30 - KAWA
- 13:35 - 13:55 - Ugruntuj się. Instytucja zakorzeniona / Sławomir Czarnecki
- 14:00 - 14:30 - Komunikacja, liderze / Maciej Makselon
- 14:30 - 16:00 - strefa stoisk: Pracuj.pl, eRecruiter, Symfonia HR, Staffly; strefa networkingu i odpoczynku
- 16:00 - 17:00 - OBIAD
- 17:00 - 18:00 - czas wolny
- 18:00 - 18:45 - KONCERT zespołu SVAHY
- 19:00 - AFTER PARTY na tarasie Młynów Rothera
Dzień 2 (13.06.2025)
- 09:00 - 11:30 - OPEN SPACE TECHNOLOGY „Między stagnacją a chaosem”. Jak przeprowadzić organizację kultury od dziś do jutra? Jak znaleźć równowagę? / Ola Chodasz
- 11:30 - 12:00 - KAWA
- 12:00 - 15:00 - WARSZTATY (sprawdź opisy warsztatów poniżej)
- Od-ważne rozmowy budujące stabilność w relacjach / Marta Iwanowska-Polkowska
- Spokój jako kompetencja lidera. Jak trening uważności wspiera wewnętrzną stabilność w czasach ciągłych zmian? / Filip Turowski
- AI w praktyce i codziennej pracy. Jak mądrze i świadomie współpracować ze sztuczną inteligencją? / Filip Dębowski
- Po coś te raporty pisali, czyli jak mądrze korzystać z wiedzy w zarządzaniu instytucją / Paulina Kwiatkowska-Chylińska
- Foresight w instytucjach kultury: budowanie odporności na przyszłość / Bartosz Frąckowiak
- Świadome delegowanie - w jaki sposób o to zadbać? / Paulina Augustowska
- Playfulness - droga poza schematy i rutynę? / Ola Chodasz
- Moc mentoringu. Jak mentor wspiera pracę lidera? / Elżbieta Ofat
+
- Spacer (nie tylko) po bydgoskim Starym Mieście / przewodnik: Piotr Weckwerth
- Rejs po Brdzie
- 15:05 - 15:35 - „STABILNOŚĆ ROZWÓJ PRZYSZŁOŚĆ” TEDx zamykający Michał Romanowski
- 15:35 - 15:40 - ZAKOŃCZENIE 6. FORUM
- 15:40 - OBIAD
DZIEŃ 1 (12.06.2025)
Żyjemy w czasie nieustających zmian – kulturowych, technologicznych, pokoleniowych i politycznych. Zmienia się sposób pracy, zmieniają się trendy i oczekiwania naszych pracowników i beneficjentów. Z każdym dniem coraz więcej funkcji menedżerskich przejmują algorytmy. A jednak w świecie niekończących się powiadomień i aktualizacji, coraz wyraźniej wybrzmiewa pytanie: co pozostaje niezmienne?
Prowadzący: Michał Knaflewski
Psycholog biznesu i konsultant specjalizujący się w zarządzaniu zmianą oraz wspieraniu liderów w budowaniu efektywnych zespołów. Od ponad 10 lat pracuje z menedżerami wyższego szczebla w firmach, instytucjach administracji publicznej oraz organizacjami pozarządowymi - pomagając im skutecznie wdrażać nowe strategie i procesy. W centrum jego pracy są ludzie – ich kompetencje, postawy i gotowość do działania w świecie, który coraz częściej wymaga zwinnej adaptacji do zmieniającej się technologii.
Czy znasz te trzy obszary stabilności: myśli, emocje, ciało? Czym jest stabilność, stabilność w sobie? Po czym ją rozpoznać? Jak zarządzanie emocjami ma nas prowadzić do stabilności i czym zarządzanie emocjami jest a czym nie jest? Podczas wystąpienia usłyszycie praktyczne wskazówki i kilka cennych rad, które mogą pomóc w poszukiwaniu stabilności w sobie.
Prowadząca: Marta Iwanowska-Polkowska
Jestem przede wszystkim człowiekiem, odważnym i autentycznym. Ale JA, to także trenerka w biznesie, psycholożka, certyfikowana coachyca (PCC ICF), TedxSpeaker. Jestem też praktyczką terapii ACT oraz metody Job Crafting. Często mówię o sobie, że jestem towarzyszką – bo towarzyszę innym w procesach urzeczywistniania swojego JA i podejmowaniu wyzwań, przechodzeniu przez zmiany. Wspieram innych w odważnym życiu, w odważnej karierze, w odważnym liderstwie. Pomagam budować siłę i odporność psychiczną. Uczę nażywania się życiem, pomimo… Jestem autorką książki „#nażyćsię. Jakzacząć nażywać się dziś, pamiętać o tym jutro i już nigdy o sobie nie zapomnieć?” oraz “Kiedy życie mówi sprawdzam. Jak z czułością i odwagą budować swoją rezyliencję w czasach, gdy chcesz wszystko chrzanić”.
Dobre relacje z pracownikami wzmacniają zaufanie, zaangażowanie i chęć długoterminowej współpracy, a także wspierają realizację celów biznesowych.
Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, potrzebujemy liderów, którzy z taką samą ważnością dbają o bezpieczeństwo psychologiczne jak i wysokie standardy pracy.
Jak więc budować więź na linii pracodawca-pracownik?
Co dziś wzmacnia dobre relacje z pracownikami i od czego warto zacząć, żeby były źródłem zrozumienia, współpracy, zmian i zrównoważonego rozwoju?
Prowadząca: Anna Schulz
Jestem doświadczoną mentorką biznesu i ex-dyrektorką HR z międzynarodowym doświadczeniem. Przez 12 lat zarządzałam zespołami HR w Polsce, krajach DACH, Holandii i Finlandii w drugiej co do wielkości firmie modowej na świecie – H&M. Dziś wspieram liderów i właścicieli firm w budowaniu skutecznych i przyjaznych miejsc pracy poprzez wzmacnianie ich kompetencji liderskich m.in. w zakresie umiejętności komunikacyjnych (w tym prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami) delegowania zadań, motywowania i budowania zaangażowania, przywództwa w dobie AI. Prowadzę kursy online, sesje mentoringowe i konsultacje 1:1. W swojej pracy przyczyniam się do realizacji strategii biznesowej poprzez budowanie polityki personalnej i kreowanie struktur zatrudnienia na miarę potrzeb biznesu. Z sukcesem pomagam liderkom i liderom w doborze odpowiednich specjalistów i służę im swoim wsparciem w realizacji założonych celów biznesowych.
Prowadząca: Dominika Kawalerowicz
Kulturoznawczymi i menadżerka kultury. Od 2021 dyrektorka Wrocławskiego Instytutu Kultury, wcześniej związana m.in. ze Strefą Kultury Wrocław i projektem Europejska Stolica Kultury Wrocław 2016. Pełnomocniczka Prezydenta Wrocławia ds. rozwoju pola kultury. Pracowała w radzie programowej ogólnopolskiego Współkongresu kultury 2024, komitecie organizacyjnym Wrocławskiego Kongresu Kultury i Kongresu Kultury Wrocławia i Dolnego Śląska. Współtworzyła dokumenty strategiczne dla wrocławskiej kultury: „Kultura obecna” i „Diagnoza wrocławskiej kultury 2018-2023”. Członkini nieformalnego ogólnopolskiego think-thanku „Koalicja miast dla kultury” od początku jego istnienia.
W pierwszych pięciu latach istnienia naszej instytucji Centrum Nauki i Kultury Młyny Rothera zmieniło się niemal wszystko. Jak wobec tego budujemy stabilność? Opowiem o tym, dzieląc się osobistym doświadczeniem, historią zespołu oraz praktykami naszego zakładu pracy. Co decyduje o poczuciu stabilności? Dlaczego osoby zarządzające powinny dbać o swój rozwój? Jak to robić? W wystąpieniu skupię się na kluczowej roli lidera/liderki w tworzeniu bezpiecznych warunków pracy w zmiennym środowisku.
Prowadzący: Sławomir Czarnecki
Menedżer kultury, filozof. Dyrektor Centrum Nauki i Kultury Młyny Rothera. Pracował w Instytucie Kultury Miejskiej w Gdańsku, Teatrze Wybrzeże, Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Współautor raportów badawczych na temat poszerzenia pola kultury. Autor książki „Nowa widownia. O promocji w kulturze”.
Prowadzący: Maciej Makselon
Redaktor inicjujący i prowadzący, który opieką otaczał książki zarówno książki nominowane do najważniejszych nagród literackich, jak i te, które dominowały na rodzimych listach bestsellerów. Na uniwersytetach uczył sztuki redakcji i kreatywnego pisania, a także języka inkluzywnego i skupionego na drugim człowieku. Popularyzator wiedzy o języku polskim, członek jury konkursów literackich, trzykrotny mówca TEDx. Od niedawna również radiowiec i współgospodarz telewizyjnego programu „Dobry Tytuł”.

Były sobie trzy dziewczyny z miasta, które zapałały miłością do tradycyjnej, wiejskiej muzyki. Odkryły ludowe utwory z malowniczo położonej krainy zwanej Pałukami oraz z Kujaw, gdzie rozkiedyś wiatr niesie opowieści od wioski do wioski. SVAHY grają na wyjątkowych instrumentach i wyśpiewują historie z życia dawnych mieszkańców wsi. Daj się ponieść ich swobodnej energii i przenieś się na chwilę w sielską rzeczywistość!
Patrycja Cywińska-Gacka - bęben obręczowy, bęben językowy, śpiew
Ewa Pater - suka biłgorajska, mandolina, gitara, śpiew
Małgorzata Żurańska-Wilkowska - lira korbowa, śpiew
Siłą zespołu jest umiejętne budowanie scenicznego klimatu. Z jednej strony żywiołowa energia, a z drugiej intymność płynąca z pięknych tradycyjnych melodii. Zespół doskonale czuje się zarówno na deskach dużych sal koncertowych, jak i w plenerach, prezentując oryginalne brzmienie, za każdym razem nawiązując więź z publicznością. W 2023 roku zespół wydał swoją pierwszą płytę „ROZKIEDYŚ” nakładem Mystic Production.
SVAHY można usłyszeć w najnowszej ekranizacji „Znachora” (Netflix), a utwory z filmu zostały włączone do repertuaru koncertowego. W 2025 i 2026 roku zespół wystąpi z orkiestrą symfoniczną lub smyczkową z autorskim programem połączonym z muzyką z filmu Znachor (współpraca z Narodowym Forum Muzyki oraz Magnetic Records).
Zespół oprócz działalności koncertowej prowadzi również działalność edukacyjną prowadząc warsztaty wokalne oraz audycje muzyczne dla dzieci, młodzieży i dorosłych. SVAHY współpracują w tym zakresie z Filharmonią Pomorską i Pałacem Młodzieży.
Dzień 2 (13.06.2025)
Czym jest OPEN SPECE TECHNOLOGY? Sprawdzona formuła organizacji wartościowych dyskusji i budowania relacji w dużych grupach - organizacjach, firmach, społecznościach. Stworzona dla wypracowywania rozwiązań, planowania wspólnych inicjatyw, współtworzenia treści i rozwiązań w swobodnej, włączającej atmosferze, w duchu samoorganizacji i odpowiedzialności wszystkich zebranych za powstałe efekty, które są ważne dla danej społeczności, czy organizacji. OPEN SPECE będzie moderowany przez trenerkę Olę Chodasz.
Jak to będzie przebiegało?
- Lepsze poznanie się i integracja.
- Wprowadzenie do tematu przewodniego.
- Zasady Open Space Technology.
- Zgłaszanie tematów do dyskusji w mniejszych grupach.
- Równolegle odbywające się dyskusje i swoboda przemieszczania się pomiędzy grupami dyskusyjnymi.
- Podsumowanie - każdy może zabrać głos.
Prowadząca: Ola Chodasz
Od ponad 20 lat prowadzi warsztaty i wydarzenia dla biznesu, samorządów, organizacji pozarządowych i społeczności lokalnych. Jest certyfikowaną trenerką umiejętności społecznych, budowania zespołów i odporności psychicznej (licencja AQR International) oraz facylitatorką z doświadczeniem prowadzenia spotkań w grupach od kilku do 200+ osób, offline i online, po polsku i angielsku. Spotyka ludzi z ludźmi, pomaga nawiązywać kontakty, odkrywać i rozwijać potencjały i kompetencje. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi oraz grupami międzypokoleniowymi i społecznościami. Stawia na nowe w Polsce podejścia i narzędzia jak Applied Drama, Playfulness, Podróż Bohatera, MTQ, Open Space Technology, Teoria Poliwagalna, by wspierać m.in. w integracji zespołów, komunikacji, radzeniu sobie w sytuacjach trudnych w tym konfliktach, współpracy, przeciwdziałaniu wypaleniu i radzeniu sobie ze stresem, dobrostanie. Studiowała na Uniwersytecie Warszawskim (Wydział Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji, Wydział Psychologii), na Uniwersytecie w Exeter (Applied Drama) i Uniwersytecie WSB Merito (Psychologia pozytywna: budowanie dobrostanu i przezwyciężanie kryzysów).
Czym są od-ważne rozmowy? Podczas warsztatów dowiesz się:
- jak się przygotować do ich prowadzenia,
- czym jest ślad emocjonalny i dlaczego warto o nim pamiętać,
- jak zadbać o stabilność własną, by budować ją w relacjach z innymi.
Prowadząca: Marta Iwanowska-Polkowska
Jestem przede wszystkim człowiekiem, odważnym i autentycznym. Ale JA, to także trenerka w biznesie, psycholożka, certyfikowana coachyca (PCC ICF), TedxSpeaker. Jestem też praktyczką terapii ACT oraz metody Job Crafting.
Często mówię o sobie, że jestem towarzyszką – bo towarzyszę innym w procesach urzeczywistniania swojego JA i podejmowaniu wyzwań, przechodzeniu przez zmiany. Wspieram innych w odważnym życiu, w odważnej karierze, w odważnym liderstwie. Pomagam budować siłę i odporność psychiczną. Uczę nażywania się życiem, pomimo…
Jestem autorką książki „#nażyćsię. Jakzacząć nażywać się dziś, pamiętać o tym jutro i już nigdy o sobie nie zapomnieć?” oraz “Kiedy życie mówi sprawdzam. Jak z czułością i odwagą budować swoją rezyliencję w czasach, gdy chcesz wszystko chrzanić”.
Jak zachować wewnętrzną równowagę, gdy wszystko wokół się zmienia? Warsztat przybliży praktyczne techniki uważności, które pomagają lepiej zarządzać stresem, emocjami i uwagą – zarówno w pracy, jak i poza nią. Celem warsztatu jest zbudowanie własnego zestawu narzędzi, dzięki którym spokój stanie się realnym wsparciem w pracy i w codziennym zarządzaniu zespołem i zmianą.
Prowadzący: Filip Turowski
Psycholog (Uniwersytet SWPS), trener psychologii pozytywnej (The CMA/USWPS) oraz nauczyciel MBSR w trakcie szkolenia (The Institute for Mindfulness Based Approaches – IMA, Polski Instytut Mindfulness), praktyk uważności (mindfulness), absolwent rocznego Programu Praktyki Formalnej Mindfulness organizowanego przez Polski Instytut Mindfulness, trener Mindful Movement. Współtwórca Fali Harmonii - innowacyjnego narzędzia dbającego o dobrostan psychiczny i fizyczny, również pracowników i zespołów, opartego na technikach mindfulness i soundhealing.
Zapraszamy na inspirującą i praktyczną sesję, która pozwoli Ci nie tylko zrozumieć AI, ale też nauczyć się z nią pracować w sposób, który naprawdę wspiera Twoje cele i wartości. To spotkanie łączy solidną wiedzę, ćwiczenia rozwojowe i praktyczne przykłady, które możesz od razu zastosować w swojej codziennej pracy. W programie m.in.:
- Czym naprawdę jest sztuczna inteligencja — i czym nie jest? Przejrzyste wyjaśnienie kluczowych pojęć (Gen AI, Agentic AI, Machine Learning, LLM, GPT) bez technicznego żargonu. Wspólnie przeanalizujemy eksperyment myślowy Johna Searle’a i porozmawiamy o tym, czy AI rozumie, czy tylko udaje.
- Jakie mamy nastawienie do AI — i dlaczego ma to znaczenie? Otwarta dyskusja w formule rybiego akwarium — demokratyczna debata, która pozwala ćwiczyć uważne słuchanie i formułować własne refleksje. Razem wyciągniemy wnioski, które przełożysz na konkretne strategie działania.
- AI w codziennej pracy — przegląd narzędzi i zastosowań, które mają sens. Pokażę konkretne przykłady, aplikacje i case studies z różnych branż. Dowiesz się, jak AI może wspierać Cię w planowaniu, analizie danych, tworzeniu treści, automatyzacji zadań czy podejmowaniu decyzji.
- Praktyczne ćwiczenie: co deleguję AI, a co zostawiam sobie? Autodiagnoza i mapa zadań — pomogę Ci odkryć, w których obszarach AI naprawdę zwiększy Twoją efektywność, a gdzie warto zachować ludzką intuicję, empatię i krytyczne myślenie.
Prowadzący: Filip Dębowski // technohumanista
Pomaga osobom i firmom mądrze wykorzystywać potencjał nowych technologii. Prowadzi procesy rozwojowe, szkolenia, warsztaty, wykłady inspiracyjne i konsultacje w tematach współpracy z AI, higieny cyfrowej, higieny AI i kompetencji przyszłości. Jest trenerem (ma za sobą ponad 1200 godzin na sali szkoleniowej, współpracował z PKO BP, BNP Paribas, ING, PZU, Samsungiem, Polską Agencją Kosmiczną, PwC i wieloma innymi), edukatorem (od 2021 roku wspiera młodzież, rodziców i nauczycieli w zakresie cyfrowej higieny i przemocy w sieci, odwiedził już ponad 200 szkół ze wszystkich województw), prelegentem (wystąpił na ponad 150 wydarzeniach, m.in.: Infoshare, Mobile World Congress w Barcelonie, w University of Cambridge, w Ambasadzie Polskiej w Waszyngtonie).
www: https://debow.ski
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/fdebowski
Instagram: https://www.instagram.com/fdebowski
“Dobry Przodek” - videocast Filipa Dębowskiego: http://dobryprzodek.pl
Podczas tego warsztatu:
- dowiesz się, jak wykorzystywać istniejącą wiedzę, badania i doświadczenia, by projektować działania w kulturze z głową i bez nadmiarowego wysiłku,
- otrzymasz wskazówki, które mogą być pomocne w kreowaniu badań i ewaluacji projektów,
- przetestujesz konkretne narzędzia wspierające planowanie świadomego rozwoju opartego o wewnętrzne zasoby organizacji.
Prowadząca: Paulina Kwiatkowska-Chylińska
Edukatorka, projektantka działań rozwojowych, doktora nauk społecznych. Jej misją jest łączenie światów kultury, biznesu i nauki. Prowadzi badania, szkolenia, indywidualne procesy rozwojowe, projektuje narzędzia edukacyjne (m.in. e-learningi dla sektora biznesu, narzędziowniki dla sektora kreatywnego). W Instytucie Badań Organizacji Kultury realizuje projekty badawcze, ewaluacje wydarzeń kulturalnych, prowadzi warsztaty dla kadry kultury i artystów. Współpracowała m.in. z ASP w Krakowie, ASP w Gdańsku, Uniwersytetem Łódzkim, Centrum Coachingu i Mentoringu ALK, CD Projekt RED, Fundacją Depozyt Biblioteczny, Fundacją Dobra Sieć.
Warsztat wprowadza uczestników w metody pracy foresightowej, umożliwiając tworzenie scenariuszy przyszłości dla instytucji kultury. Uczestnicy poznają, jak analizować otoczenie strategiczne przez pryzmat czynników STEEP (Społecznych, Technologicznych, Ekonomicznych, Środowiskowych i Politycznych), identyfikując zarówno potencjalne szanse, jak i ryzyka. Proces ten pozwoli na przejście z reaktywnego modelu działania do podejścia antycypującego, w którym instytucje świadomie pracują z przyszłością. Warsztat umożliwi również analizę implikacji zbudowanych scenariuszy dla różnych aspektów funkcjonowania instytucji: od zarządzania talentami i rozwijania kompetencji, przez tworzenie programów odpowiadających na przyszłe wyzwania, po dostosowanie infrastruktury i budowanie strategicznych partnerstw. Uczestnicy zdobędą podstawowe kompetencje futures literacy, które mogą stać się integralną częścią nie tylko procesów strategicznych, ale również codziennej praktyki organizacyjnej.
Prowadzący: Bartosz Frąckowiak
Praktyk i doradca w dziedzinie foresightu strategicznego, trener, kurator sztuki w obszarze art & tech. Specjalizuje się w jakościowych i kreatywnych metodach foresightowych, łączeniu wymiaru strategicznego z aspektami rozwojowymi, tworzeniu wartości z analizy słabych sygnałów w różnych ekosystemach oraz projektowaniu narzędzi do symulacji w oparciu o scenariusze przyszłości polikryzysów i ryzyk. W 4CF The Futures Literacy Company (2023-2025) projektował i realizował procesy foresightowe dla instytucji takich jak ENISA, UNFCCC, WUP Warszawa czy klientów korporacyjnych. Reprezentował 4CF w europejskich projektach Geek4Food i Idealist. Realizował foresight dotyczący AI, cyberbezpieczeństwa, metaverse'u, sektora rolno-spożywczego, rynku pracy i systemów przemysłowych. Aktualnie prowadzi firmę Strategic Dreamer, wcześniej współpracując z British Council, Grupą TROP, mBankiem czy AstraZeneca. Był zastępcą dyrektora Biennale Warszawa (2017-2022) oraz wicedyrektorem Teatru Polskiego w Bydgoszczy (2014-2017). Posiada certyfikaty trenera grupowego Akademii TROP oraz coacha Gallup CliftonStrengths. Kurator wystawy "Seeing-Stones and Spaces Beyond the Valley" oraz reżyser spektakli teatralnych.
Jak delegować zadania, żeby nie wracały jak bumerang? Jak budować zaufanie w zespole, nie kontrolując wszystkiego? Jeśli zarządzasz zespołem, ten warsztat jest dla Ciebie. Delegowanie to nie tylko przekazanie zadania – to budowanie relacji, wspólnego celu i odpowiedzialności. Podczas warsztatu poznasz mój autorski model MOKKA (Misja, Odpowiedzialność, Kompetencje, Komunikacja, A Ty?) i sprawdzisz, jak możesz go zastosować w swojej pracy. Będzie praktycznie, bez zbędnej teorii i z dużą dawką narzędzi do wykorzystania od zaraz.
Prowadząca: Paulina Augustowska
Lubię mówić o sobie, że zamieniam pomysły w projekty. Zarządzałam portfelami projektów wartymi kilkadziesiąt milionów złotych. Przeszłam przez różne branże: motoryzacyjną, e-commerce, finansową i restauracyjną. Prowadziłam zespoły inżynierów i marketingowców, grupy lokalne i międzynarodowe. Od kilku lat oceniam projekty w konkursie Polish Project Excellence Award. Najbardziej jednak lubię dzielić się wiedzą, a uczestnicy moich szkoleń mówią, że potrafię robić to w łatwy i inspirujący sposób. Umiem słuchać i słyszeć ludzi, a ich potrzeby oraz pomysły przekładać na konkretne cele i realny do wdrożenia plan projektu. Dlatego stworzyłam własną markę „Pani od projektów”, w ramach której wspieram małe biznesu i pomagam im układać ich wizjonerskie i często szalone pomysły w jasne struktury projektowe.
Celem warsztatu jest eksploracja zakresu i przydatności „playfulness” w prowadzeniu organizacji kultury, w tym budowaniu relacji, poszukiwaniu rozwiązań. Warsztat bazuje na doświadczeniach grupowych z wykorzystaniem ciała, emocji i wyobraźni.
Prowadząca: Ola Chodasz
Od ponad 20 lat prowadzi warsztaty i wydarzenia dla biznesu, samorządów, organizacji pozarządowych i społeczności lokalnych. Jest certyfikowaną trenerką umiejętności społecznych, budowania zespołów i odporności psychicznej (licencja AQR International) oraz facylitatorką z doświadczeniem prowadzenia spotkań w grupach od kilku do 200+ osób, offline i online, po polsku i angielsku. Spotyka ludzi z ludźmi, pomaga nawiązywać kontakty, odkrywać i rozwijać potencjały i kompetencje. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi oraz grupami międzypokoleniowymi i społecznościami. Stawia na nowe w Polsce podejścia i narzędzia jak Applied Drama, Playfulness, Podróż Bohatera, MTQ, Open Space Technology, Teoria Poliwagalna, by wspierać m.in. w integracji zespołów, komunikacji, radzeniu sobie w sytuacjach trudnych w tym konfliktach, współpracy, przeciwdziałaniu wypaleniu i radzeniu sobie ze stresem, dobrostanie. Studiowała na Uniwersytecie Warszawskim (Wydział Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji, Wydział Psychologii), na Uniwersytecie w Exeter (Applied Drama) i Uniwersytecie WSB Merito (Psychologia pozytywna: budowanie dobrostanu i przezwyciężanie kryzysów).
Dlaczego współpraca z mentorem może być przełomowa w rozwoju lidera?
Mentoring to coś więcej niż rady. To relacja, która zmienia sposób działania lidera. Podczas warsztatu zrozumiesz, czym mentoring różni się od szkolenia. Poznasz trzy konkretne narzędzia, które możesz wykorzystać od razu, aby osiągać lepsze rezultaty, dbać o zespół i budować kulturę współdziałania. Nauczysz się aktywnie słuchać, zadawać trafne pytania, dawać konstruktywny feedback. Zobaczysz mentoring oczami mentora i mentee. Przekonasz się, jak mentoring realnie wspiera lidera.
Przyjdź, doświadcz mentoringu i zdecyduj, czy chcesz mieć mentora. A może bycie mentorem i inspirowanie innych to rola dla ciebie?
Prowadząca: Elżbieta Ofat
Menedżer i mentor z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami i projektami w obszarze kultury. Pracując w Muzeum Łazienki Królewskie, Zamku Królewskim w Warszawie czy Narodowym Instytucie Dziedzictwa przekonałam się, jak wielki potencjał jest w pracownikach tworzących te wyjątkowe miejsca. Moją misją stało się sprawne zarządzanie bieżącą działalnością tych instytucji i dbałość o rozwój zawodowy pracowników. Łącząc umiejętności zarządcze z podejściem mentorskim, osiągam wyznaczone cele, efektywnie realizuję zadania i tworzę angażujące środowisko pracy. Specjalizuję się w mentoringu dla liderów – zarówno z sektora publicznego, jak i biznesu. Prowadzę inspirujące wykłady i praktyczne warsztaty z zakresu zarządzania, psychologii i mentoringu. Wierzę, że jedno słowo, jedno zdanie, jedno spotkanie mogą zmienić życie, dlatego zostałam mentorką i dzielę się doświadczeniem, jak wykorzystywać wiedzę w praktyce.
Spacer (nie tylko) po bydgoskim Starym Mieście, który pozwoli uczestnikom zrozumieć, jak bardzo, i jak szybko, gród nad Brdą przeszedł kompletną transformację! Dodajmy: transformację in plus! Spacerowicze zobaczą miejsca, których funkcja uległa zmianie, ale które i dawniej, i obecnie, miały dla mieszkańców Bydgoszczy status kultowych. Będziemy na Starym Rynku, Wyspie Młyńskiej, nadbrdańskich bulwarach, a nawet na… dawnym brzegu pra-Wisły! A wszystko to w ramach 2-godzinnej wędrówki!
Przewodnik: Piotr Weckwerth
Publicysta, prowadzący blog „Turystyka BEZ FILTRÓW”, koncentrujący się na dziedzictwie Bydgoszczy i województwa kujawsko-pomorskiego. Przewodnik turystyczny, oprowadzający przede wszystkim po bydgoskich osiedlach mieszkaniowych, youtuber, instruktor turystyki kajakowej, prezes Fundacji Krzewienia Kultury i Turystyki „Nad Rzeką” oraz przedsiębiorca, prowadzący firmę w sektorze obsługi funduszy unijnych.
Bydgoszcz, pomimo że dla wielu osób nie kojarzy się jako "wodne miasto", to swój dawny rozwój w znacznej części zawdzięcza dogodnemu położeniu nad rzeką Brdą, która obecnie pełni głównie funkcje rekreacyjne i turystyczne. Rejs po Brdzie, który rozpocznie się w samym centrum miasta, na Wyspie Młyńskiej, to idealna okazja, żeby przyjrzeć się Bydgoszczy widzianej z perspektywy rzeki. Popłyniemy w dół rzeki, w stronę Wisły, gdzie można na moment zapomnieć, że wciąż znajdujemy się w mieście.

Prowadzący: Michał Romanowski
Nauczyciel, trener dramy, trener umiejętności społecznych, pracy grupowej i praktyk partycypacyjnych ukierunkowanych na zwiększanie udziału młodzieży w życiu społecznym; członek zespołu inkubatora edukacyjnego EDUtwórnia projektującego strategie edukacyjne pod potrzeby szkół wprowadzających oddolne zmiany w swojej pracy. We współpracy z instytucjami kultury i organizacjami pozarządowymi wspiera planowanie i realizację inicjatyw młodzieżowych. W pracy z młodymi ludźmi najbardziej ceni ideę uczenia się przez działanie. Jako trener programu Równać Szanse pracuje z dorosłymi nad zwiększaniem ich umiejętności w obszarze podmiotowej współpracy z młodzieżą.
STOISKA
Pracuj.pl to największy i najpopularniejszy portal pracy w Polsce, który od ponad 25 lat łączy pracodawców z osobami poszukującymi pracy. Serwis oferuje tysiące aktualnych ogłoszeń w różnych branżach i lokalizacjach, narzędzia takie jak kreator CV, alerty ofert czy kalkulator wynagrodzeń, a także porady wspierające rozwój kariery. Z platformy korzystają zarówno osoby szukające pierwszej pracy, jak i doświadczeni specjaliści, co czyni Pracuj.pl liderem na rynku rekrutacyjnym w Polsce.
eRecruiter to najczęściej wykorzystywana w Polsce platforma do zarządzania rekrutacjami, wspierająca na co dzień tysiące rekruterów w pozyskiwaniu aplikacji, komunikacji z kandydatami i współpracy z biznesem w jednym miejscu. System zabezpiecza i przetwarza dane kandydatów na każdym etapie procesu rekrutacyjnego zgodnie z wytycznymi GIODO oraz RODO. Usługa oferowana jest w modelu SaaS (Software as a Service). Więcej informacji: www.erecruiter.pl.
Nasza misja:
- Wspieramy organizacje w procesach rekrutacji i zarządzania zasobami ludzkimi.
- Dostarczamy przyjazne i efektywne narzędzia oparte o nowoczesne technologie.
- Dbamy o komfort i jakość pracy użytkowników.
Staffly to startup HR Tech, który przyspiesza selekcję najlepszych kandydatów do 85% i obniża rotację, a spółce zaufało ponad 200 mniejszych i większych firm. Rozwiązanie to krótkie i personalizowane testy w rekrutacji, badające osobowość, kompetencje i culture-fit. Testy Staffly są krótkie (ok. 7-10 min) i wypełnia je średnio 80% kandydatów, gwarantując także personalizowany feedback dla wszystkich aplikujących. Narzędzie w pełni integruje się z systemami ATS, a wysyłka następuje w sposób automatyczny za pomocą SMS oraz mail.
Na stoisku będzie można porozmawiać o wyzwaniach i potrzebach związanych z selekcją najlepszych kandydatów, wziąć udział w losowaniu bezpłatnego pilotażu testów Staffly bez limitu, a także "wyposażyć" się w wiele ciekawych, branżowych gadżetów.
Symfonia to producent oprogramowania dla biznesu. Tworzy oprogramowanie do zarządzania całym przedsiębiorstwem (ERP), wspierając polskie przedsiębiorstwa z sektora MŚP.
O rozwiązaniu Symfonia HR
„Symfonia HR to działający w chmurze program do zarządzania zasobami ludzkimi klasy HRM, który składa się z 15 modułów funkcjonalnych. Dzięki takiej budowie oprogramowanie może wspierać każdy obszar HR w przedsiębiorstwie – od etapu rekrutacji, poprzez onboarding i szkolenia, aż po oceny okresowe i badania pracownicze. W skład systemu wchodzi również platforma komunikacyjna, a także aplikacja, za pomocą której pracownicy w prosty i wygodny sposób mogą składać równego rodzaju wnioski. Symfonia HR usprawnia i automatyzuje procesy HR oraz zwiększa efektywność działu personalnego. Dzięki modułowej budowie odpowiada na potrzeby każdej firmy – niezależnie od jej profilu czy branży, w której działa, ilości oddziałów czy też przyjętych modelów pracy. System wspiera zarządzanie personelem zarówno w modelu pracy stacjonarnej, jak i zdalnej.”