Settings and search
The Sixteen: Heavenly harmonies
Zachowana twórczość kompozytorów działających w ośrodkach XVI- i XVII-wiecznej Polski to przede wszystkim utwory religijne. Wykonywano je podczas liturgii odbywanych z udziałem polskich królów w krakowskiej katedrze na Wawelu i w warszawskiej kolegiacie św. Jana Chrzciciela. Utwory na te okazje pisali głównie muzycy kapeli królewskiej, m.in. Włosi, którzy swoimi talentami chętnie dzielili się z twórcami lokalnymi. Jedni i drudzy ilustrowali swoją muzyką ówczesne wyobrażenia niebiańskiej harmonii.
Grzegorz Gerwazy Gorczycki (1665-1734) – O rex gloriae
Giovanni Pierluigi da Palestrina (1525-1594) – Pulchra es, amica mea
Giovanni Francesco Anerio (1567-1630) – Missa Pulchra Es: Kyrie & Gloria
Grzegorz Gerwazy Gorczycki – Rorate caeli (II)
Bartłomiej Pękiel (1633-1670) – O adoranda Trinitas
Asprillio Pacelli (1569-1623) – Beati estis
Vincenzo Bertolusi (1550-1608) – Ego flos campi
Bartłomiej Pękiel – Ave Maria
Vincenzo Bertolusi – Osculetur me
Giovanni Francesco Anerio – Salve Regina
Luca Marenzio (1553-1599) – Iniquos odio habui
Luca Marenzio – Missa super Iniquos odio habui: Credo
Gregorz Gerwazy Gorczycki – Sepulto Domine
Luca Marenzio – Jubilate Deo
Bartłomiej Pękiel – Resonet in laudibus
Marcin Mielczewski (1600-1651) – Jubilate Deo
Vincenzo Bertolusi – Ave verum corpus
The Sixteen
Koncert w ramach XXXIII Festiwalu Ars Cameralis.
Organizatorzy: Narodowe Centrum Kultury, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Mecenas: Orlen
Partner główny: Totalizator Sportowy
Partnerzy: Instytut Adama Mickiewicza, PWM Editon, Teatr Wielki - Opera Narodowa, Filharmonia Narodowa w Warszawie, Filharmonia Krakowska, Ars Cameralis, KODY, Warszawska Jesień
Partnerzy medialni: Dwójka - Program 2 Polskiego Radia, Ruch Muzyczny
Patroni medialni: TVP Kultura, Polskie Radio, wyborcza.pl, Polska Agencja Prasowa, Polityka, Presto. Muzyka Film Sztuka, Glissando, ELLE, Onet
Festiwal jest członkiem: International Festivals & Events Association