Settings and search
Marti & Gondko: Fantasiae, Cantiones et Coreae
Lutnia i klawesyn – czy jest coś bardziej przywodzącego na myśl muzykę dawną? W repertuarze koncertu perły muzyki polskiego renesansu, prezentowane w ich wersjach instrumentalnych. Kompozycje, które w XVI wieku kojarzone były często ze śpiewanymi do nich piosenkami tanecznymi, m.in. proweniencji polskiej.
Anonim, Rex (Tabulatura Jana z Lublina, 1537–1548)
Mikołaj z Krakowa (1 poł. XVI w.), Bona cor[ea?] (Tabulatura Jana z Lublina, 1537–1548)
Benedictus de Drusina (ok. 1520–ok. 1580), Fantasia (Tabulatura Benedictusa de Drusina, 1556)
Mikołaj z Krakowa (1 poł. XVI w.), Ave ierarchia (Tabulatura Jana z Lublina, 1537–1548)
Anonim, Polnischer Tantz (Partesy monachijskie, 1520–1540)
Mikołaj Gomółka (ok. 1535–po 1591), Kleszczmy rękoma (Melodie na psałterz polski, 1580)
Matthäus Waissel (ok. 1535/40–1602), 5 Polnische Täntze (Tabulatura Matthäusa Waissela, 1591)
Mikołaj z Krakowa (1 poł. XVI w.), Praeambulum in G per B (Tabulatura Jana z Lublina, 1537–1548)
Mikołaj z Krakowa (1 poł. XVI w.), Zaklolam szÿa Tharnem (Tabulatura Jana z Lublina, 1537–1548)
Wojciech Długoraj (1557/8–po 1619), Chorea polonica (Tabulatura lipska, 1619 r.)
Wojciech Długoraj (1557/8–po 1619), Cantio polonica (Tabulatura lipska, 1619 r.)
Anonim, Jeszcze Marczynye (Tabulatura Jana z Lublina, 1537–1548)
Mikołaj z Krakowa (1 poł. XVI w.), Haÿduczkÿ (Tabulatura Jana z Lublina, 1537–1548)
Anonim, Praeambulum super d (Tabulatura Jana z Lublina, 1537–1548)
Ludwig Senfl (ok. 1489–ok. 1543), Vita in ligno moritur (Tabulatura Jana z Lublina, 1537–1548)
Antonio de Ribera (1 poł. XVI w.), Rex autem David (Tabulatura Jana z Lublina, 1537–1548)
Wacław z Szamotuł (ok. 1524–ok. 1560), Kryste dnyu nassey swyatlosci (rok?)
Anonim, Potorae Koniginn inn Polen Tantz (Tabulatura Emanuela Wurstisena, 1591–1605)
Anonim, Fantasia primi toni (Gdańska tabulatura organowa, 1591)
Anonim, Ein gutter polnischer Tantz (Tabulatura Christopha Löffelholza, 1585)
Corina Marti – klawesyn
Michał Gondko – lutnia