Ustawienia i wyszukiwarka
Zakup sprzętu w ramach drugiej edycji
Zakup sprzętu to jeden z etapów Konwersji cyfrowej domów kultury. W ramach drugiej edycji, tak samo jak rok temu, grantobiorcy otrzymali sprzęt, który pozwoli realizować nową ofertę działań online.
Każda z instytucji dokonała autodiagnozy potrzeb i przeanalizowała wymagania sprzętowe. Pracownicy każdego z domów kultury przeszli przez szkolenie stacjonarne, a także otrzymali wsparcie tutora cyfrowego. Zrealizowane przez nas szkolenia i webinaria, a także konsultacje, miały wpływ na dobór i zakup wybranego sprzętu.
Dzięki temu instytucje mają możliwość wprowadzić nową atrakcyjną ofertę wydarzeń i aktywności, a także ułatwić osobom z niepełnosprawnościami odbiór dóbr kultury.
Zakup dodatkowego sprzętu pozwala na realizację szeregu działań:
- organizacji wydarzeń kulturalnych z profesjonalnym wsparciem technicznym (nagłośnienie, oświetlenie)
- transmisji wydarzeń online lub w formule hybrydowej (wyposażenie cyfrowe - m.in. sal multimedialnych)
- rejestracji wydarzeń (kamery, programy do montażu, sprzęt do nagrywania dźwięku)\
- dostosowania oferty do wymogów osób z trudnościami w poruszaniu się lub/i szczególnymi potrzebami (monitory, specjalne klawiatury, pętle indukcyjne, monitory, myszki, słuchawki z innowacyjną technologią i oprogramowaniem z syntezatorem mowy, technologia VR i video 360)
- archiwizacji i dokumentacji (aparaty fotograficzne, digitalizacja zdjęć)
- organizacji działań online z wykorzystaniem nowych laptopów i tabletów (oprogramowanie i licencje)
W ramach projektu Konwersja cyfrowa domów kultury w dwóch edycjach wsparcie uzyskało 260 instytucji kultury.