Ustawienia i wyszukiwarka
XV edycja konkursu Dobroczyńca Roku
Dobroczyńca Roku to największy i najdłużej działający w Polsce konkurs nagradzający społeczne zaangażowanie przedsiębiorstw. Nagrodą w konkursie jest statuetka i dyplom oraz prawo używania tytułu "Dobroczyńca Roku" w materiałach promocyjnych.
W zależności od kategorii, firma (lub fundacja założona przez firmę, tzw. fundacja korporacyjna) może zgłosić się sama lub może zostać nominowana przez wspieraną przez siebie organizację pozarządową. Każda firma może być nominowana przez więcej niż jedną organizację a każda organizacja może nominować więcej niż jedną firmę.
W 15 edycji konkursu firmy i fundacje korporacyjne mogą być nominowane w czterech kategoriach:
- Współpraca firmy z organizacją pozarządową (nominują organizacje pozarządowe współpracujące z firmami)
- Lokalny wymiar społecznego zaangażowania firmy (nominują ośrodki Działaj Lokalnie, skupione w ramach realizowanego przez ARFP we współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności programu „Działaj Lokalnie”, oraz organizacje pozarządowe będące ich grantobiorcami, współpracujące z nominowanymi)
- Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy (samodzielne zgłoszenia firm i fundacji korporacyjnych)
- Program wolontariatu pracowniczego (nominują pracownicy zaangażowani w program wolontariatu pracowniczego w nominowanej firmie lub fundacji korporacyjnej)
W kategorii "Współpraca firmy z organizacją pozarządową" przyznaje się dwie nagrody: dla firmy małej lub średniej i dla filmy dużej. W każdej z pozostałych kategorii wybiera się po jednym laureacie.
Konkurs o tytuł "Dobroczyńca Roku" spełnia ważną społeczną misję, mającą na celu edukację polskich przedsiębiorców oraz całego społeczeństwa. Jego cele to:
- promocja społecznego zaangażowania i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorców,
- informowanie o akcjach i programach społecznych, które zostały zrealizowane z pomocą przedsiębiorstw, ich pracowników, organizacji pozarządowych, popularyzacja dobrych praktyk,
zachęcenie firm do traktowania idei społecznego zaangażowania, jako nieodłącznego elementu strategii społecznej odpowiedzialności oraz nowoczesnego zarządzania firmą, - zwiększenie świadomości znaczenia społecznego zaangażowania firm w życiu lokalnej społeczności i podnoszenie wiedzy na temat idei społecznej odpowiedzialności biznesu.
Jednocześnie, konkurs pozwala organizacjom pozarządowym wzmocnić ich relacje z firmami.
Zgłoszenia w XV edycji konkursu można nadsyłać do końca stycznia 2012 roku.
Regulamin konkursu i szczegóły dostępne są na stronie: http://dobroczyncaroku.pl/