O sektorze gier wideo w Polsce. Relacja z konferencji Mastering the Game 2017

Data publikacji: 21.11.2017
Średni czas czytania 3 minuty
drukuj

W dniach 16-17 listopada 2017 r. w Warszawskim Centrum Kreatywności Targowa odbyła się trzecia edycja konferencji Mastering the Game. Celem tego cyklicznego wydarzenia jest wzmacnianie wiedzy i kompetencji prawno-biznesowych polskich game developerów z myślą o zwiększaniu konkurencyjności i potencjału innowacyjnego polskich przedsiębiorstw branżowych.

O sektorze gier wideo w Polsce. Relacja z konferencji Mastering the Game 2017
Fot. pofoto.pl/Copyright NCK paneliści

Konferencja została zorganizowana przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Narodowe Centrum Kultury we współpracy Miastem Stołecznym Warszawa, fundacją Indie Games Polska, kancelarią DLA Piper oraz Warszawską Szkołą Filmową.

Polska zajmuje obecnie 23 miejsce na liście 100 najważniejszych rynków dla branży gier pod względem generowanych przychodów, które w roku 2016 wyniosły 1,85 miliarda zł. Szacuje się, że gry wideo znajdują na świecie ponad 2 miliardy odbiorców, z czego 15 milionów w Polsce. Polska staje się w ostatnich latach wytwórnią produkcji docenianych i chętnie kupowanych na całym świecie – nie tylko tych wysokobudżetowych, ale również tych mniejszych, popularnych w swoich niszach. Polska branża gier wideo to obecnie przeszło 300, a w tej chwili być może już nawet blisko 400 rozwijających się firm o ogromnym potencjale. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dostrzegając w grach wideo nowoczesne medium treści kulturowych, pragnie wspierać rozwój polskich twórców, czemu służy m.in. konferencja Mastering the Game.

Jak pozyskiwać fundusze na produkcję gier wideo? Jak gry wideo wpisują się we współczesny krajobraz kulturowy? Jak radzić sobie z zawiłościami prawa podatkowego, prawno-technologicznymi wyzwaniami związanymi z ochroną danych osobowych oraz wątpliwościami dotyczącymi IPR i znaków towarowych? Jak polski system edukacji powinien być dostosowywany do potrzeb sektora gier wideo? Jakie są perspektywy rozwoju e-sportu? Te i inne zagadnienia na zaproszenie MKiDN omawiali światowej klasy specjaliści z Polski i ze świata. Konferencja, wraz z wydarzeniami towarzyszącymi, stanowiła również dla polskich game developerów doskonałą okazję do nawiązywania relacji biznesowych.

Organizatorzy:

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Narodowe Centrum Kultury

Partnerzy:

Miasto Stołeczne Warszawa, Warszawska Szkoła Filmowa, Indie Games Polska, DLA PIPER

Więcej informacji na: sektorykreatywne.mkidn.gov.pl