Ustawienia i wyszukiwarka
Konferencja Mastering the Game 2016 | 17-18 listopada
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, we współpracy z Krakowskim Parkiem Technologicznym, Fundacją Indie Games Polska, Miastem Stołecznym Warszawa oraz Narodowym Centrum Kultury, ma przyjemność zaprosić na drugą edycję konferencji Mastering the Game. Zasadniczym założeniem konferencji jest przybliżenie twórcom i producentom gier wideo z Polski i innych krajów prawnych i handlowych aspektów związanych z branżą rozrywki elektronicznej ułatwiających prowadzenie działalności w regionie oraz na skalę globalną. Wydarzenie ma na celu omówienie sposobów zwiększenia konkurencyjności i potencjału innowacyjnego polskich deweloperów gier wideo.
Tematyka konferencji
Tegoroczna edycja Mastering the Game poświęcona będzie m.in. systemom podatkowym wspierającym rozwój sektora gier w Europie, instrumentom finansowego wspierania sektora gier, zawiłościom podatkowymi i ich właściwą interpretacją, aktualnym systemom prawnym w wybranych krajach Europy, tematyce wirtualnej rzeczywistości, wyzwaniom i przyszłości rynku gier związanej z rozwojem nowych technologii, a także eksportem i ekspansją na rynki azjatyckie. Ponadto, podobnie jak w ubiegłym roku, podczas konferencji przedstawimy najnowsze badania dotyczące runku gier w Polsce jak również katalog polskiego game dev’u, przygotowany z myślą o promocji zagranicznej polskich deweloperów gier. Konferencja poprzedzona zostanie Kongresem PEGI, który odbędzie się 16 listopada 2016 r. w Warszawie.
Raport z ubiegłorocznej edycji
Pierwsza edycja Mastering the Game odbyła się w dniach 4-5 listopada 2015 r. i była związana z prezydencją Polski w regionie Morza Bałtyckiego. Spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem branży w Polsce i za granicą. W ramach prezentacji oraz sesji panelowych swoje wystąpienia zaprezentowali m.in. przedstawiciele Europejskiej Federacji Deweloperów Gier (EGDF), Europejskiej Federacji Oprogramowania Interaktywnego (ISFE), przedstawicieli krajowych organizacji zrzeszających deweloperów gier a także polskich mediów zajmujących się tematyką gier (GRY-Online, Gry Onet). Przeprowadzono również warsztaty dotyczące prawnych zagadnień gier wideo z perspektywy globalnej z udziałem prawników amerykańskich i brytyjskich oraz polskich deweloperów, którzy odnieśli sukces na świecie, w tym producenta Wiedźmina – CD Projekt Red. Została omówiona specyfika poszczególnych kanałów dystrybucji gier wideo, w tym dystrybucji cyfrowej i mobilnej. Z dużym zainteresowaniem spotkały się wykłady dotyczące specyfiki regulacji prawnej rynku gier w Niemczech, Rosji, Polsce i innych krajach bałtyckich. Konferencja była również doskonałą okazją do prezentacji przygotowanego na zamówienie MKiDN opracowania Kondycja Polskiej Branży Gier Wideo – Raport 2015. W wyniku konferencji przygotowano rekomendacje, które obecnie są analizowane przez MKiDN w celu ich wdrożenia. Więcej szczegółowych informacji o ubiegłorocznej edycji Mastering the Game znajduje się pod adresem www.baltyk.mkidn.gov.pl
Gdzie i kiedy odbędzie się konferencja Mastering the Game 2016?
Konferencja odbędzie się w dniach 17-18 listopada 2016 r. w Warszawie w Centrum Kreatywności Targowa 56.
Dodatkowo 16 listopada 2016 r. odbędzie się kolacja zamykająca Kongeres PEGI oraz inaugurująca konferencję Mastering the Game. Tego samego dnia uczestnicy konferencji Mastering the Game będą mieli okazję wziąć udział w w wykorzystującym technologię augmented reality spektaklu "Situation Rooms" w Teatrze Nowym.
Więcej szczegółów znajdziecie Państwo w informacjach praktycznych oraz programie.
Aby zarejestrować się na konferencję, proszę wypełnić formularz.
W przypadku dodatkowych pytań należy wysłać e-mail na adres awitkowski@mkidn.gov.pl lub aceynowa@mkidn.gov.pl.