Badanie „Kulturotwórcza rola dystrybucji internetowej aktualnego repertuaru kinowego”

Data publikacji: 12.08.2013
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Polski Instytut Sztuki Filmowej zaprasza do zapoznania się z wynikami badań na temat kulturotwórczej roli dystrybucji internetowej aktualnego repertuaru kinowego.

Badanie zostało zrealizowane za pomocą ankiet internetowych i wywiadów bezpośrednich. Wzięło w nim udział kilka tysięcy osób. Badanie widowni kinowej zostało przeprowadzone w 150 losowo wybranych kinach na terenie całej Polski.

Główne kwestie poruszone w badaniu dotyczyły wizyt w kinie (częstotliwość, koszty, dojazd) i ściągania filmów z Internetu (powody, legalne i nielegalne filmy).

Badanie pokazało, że większość respondentów uważa, że bilety do kina są raczej lub zdecydowanie za drogie. Wysokie ceny biletów są też najczęściej wymieniane jako powód niechodzenia do kina przez osoby które rzadko lub wcale nie bywają w kinie.

Większość próby populacyjnej (63,1%) ściągnęła przynajmniej jeden film z Internetu. Jedna czwarta badanych powiedziała, że zapłaciła za ostatnio ściągnięty film. Prawie 40% respondentów nie jest w stanie określić czy film przez nich ściągnięty był zamieszczony na stronie legalnie czy nielegalnie. Główne powody dlaczego badani ściągają filmy to łatwość dostępu i niższe koszty w porównaniu do oglądania filmów w kinach, płatnej telewizji czy na DVD.

W przypadku gdyby osoba mogła wybrać między gratisowym biletem do kina a gratisowym kodem na obejrzenie filmu w Internecie (obie oferty ważne przez tydzień), przeważająca większość wybrałaby bilet do kina.

Zapraszamy do zapoznania się z całym raportem:
www.e-polskiekino.pl/

Źródło: http://www.obserwatoriumkultury.pl/artykuly/125608-badanie-kulturotworcza-rola-dystrybucji-internetowej-aktualnego-repertuaru-kinowego--pisf.html