4. konferencja cyklu ”Marketing i Promocja Placówki Kulturalnej 2013”

Data publikacji: 06.05.2013
Średni czas czytania 4 minuty
drukuj

Jak zorganizować promocję placówki muzelanej? Jak przyciągać i budować wierną publiczność? Ogólnopolska Konferencja „Marketing i Promocja Placówki Kulturalnej” w Katowicach to  impreza o tej tematyce w Polsce.

Organizatorzy zapraszają na czwartą konferencję poświęconą problematyce marketingu w kulturze. Obszarem poszukiwania rozwiązań będą muzea i galerie. Jest ich w Polsce łącznie blisko tysiąc. Prowadzący będą starali się rozważyć różne pytania, m.in.: Jak instytucje docierają do swojej publiczności, jak budują relacje ze swoimi bywalcami, jak promują poszczególne wydarzenia?

Konferencja przeznaczona jest dla menedżerów zarządzających placówkami.


W programie między innymi:

  • Jak promują się słynne galerie europejskie i amerykańskie (Ufizzi, Luvre, British Museum, Prado, Guggenheim...)
    Warto podpatrywać wzory powstałe gdzie indziej, warto gromadzić doświadczenia innych, wielkich placówek kulturalnych świata.
  • Wykorzystanie reklamy wizualnej (billboardy, bannery, akcje plakatowe) w praktyce placówek muzealnych i galerii
    Reklama wizualna od lat pozostaje podstawowym kanałem promocji placówek kulturalnych.
  • Strona internetowa oglądana pod światło
    Krytyczny przegląd 10 stron internetowych wiodących instytucji muzealnych kraju. Jak wyglądają strony takich instytucji w świecie?
  • Co - naprawdę - można zrobić z Facebookiem?
    Facebook niemal w oczach urósł do mega-narzędzia promocyjnego w obszarze kultury. Ma on jednak swoje ograniczenia. Jak je pokonać?
  • Muzeum scenerią filmu - Mona Lisa w Kodzie Leonarda da Vinci.
    Czy formuła product placement jest do wykorzystania w warunkach polskich muzeów?
  • Budowa strategii marketingowej placówki muzealnej
    Jak zabrać się do budowy strategii marketingowej placówki kultury? Jakie elementy zawiera tego rodzaju opracowanie? Kto powinien go stworzyć?
  • Jak profesjonalnie pozyskiwać sponsorów i partnerów biznesowych w kulturze?
    Sponoring kultury jest jedną z podstawowych form jej finansowania... Jak budować relacje ze sponsorami - od początku po zaawansowany, spektakularny finał?
  • Kształtuj swoją widownię! Buduj relacje z widzami!
    To bardzo zdrowy, społecznościowy trend, nade wszystko zaś, bardzo skuteczny - obliczony na długotrwały efekt.


Wiodącym prelegentem konferencji będzie dr Łukasz Wróblewski, autor publikacji: "Strategie marketingowe w instytucjach kultury", PWE 2012. Poza tym wystąpią: Wiesław Bełz (Stowarzyszenie Menedżerowie Kultury), Maciej Wojciechowski (ArcyMedia), Przemysław Rusiecki (Anomail), Marek Ostafil (Stowarzyszenie Fundrisingu).


Termin i miejsce konferencji
: 08 maja 2013 (środa), początek o godz. 9.00 , Centrum Kultury im. Krystyny Bochenek w Katowicach
 

Warunkiem udziału w Konferencji jest rejestracja na stronie www.promocja-kultury.pl oraz wniesienie opłaty konferencyjnej:
- rejestracja i wpłata do 22 kwietnia br. (do godziny 24.00) - opłata 300 zł + VAT
- rejestracja i wpłata po 22 kwietnia br. - opłata 400 zł + VAT


Dla członków stowarzyszeń organizatorzy posiadają specjalną ofertę. W tej sprawie należy pisać na adres: biuro@maestry.pl
 

Formularz rejestracyjny i podstawowe informacje: www.promocja-kultury.pl
 

Informacje: Wiesław Bełz (szef projektu), tel. 888-618-786; Anna Stojek (rzecznik prasowy) tel.32 733-42-78; e-mail: biuro@maestry.pl

 

Informacja ze strony: http://www.platformakultury.pl/artykuly/122570-marketing-placowek-muzealnych-katowice.html