Ustawienia i wyszukiwarka
Ogłaszamy zwycięzców konkursu Zaśpiewajmy.pl!
Poznaliśmy zwycięzców trzeciej edycji konkursu Zaśpiewajmy.pl. Zadanie konkursowe polegało na solowym wykonaniu wybranej piosenki ze śpiewnika Narodowego Centrum Kultury dostępnego pod adresem www.zaspiewajmy.pl. Jury po wysłuchaniu 181 nagrań przyznało trzy nagrody główne i cztery równorzędne wyróżnienia oraz zwróciło uwagę na bardzo wysoki i wyrównany poziom tegorocznych wykonań konkursowych.
Jury w składzie:
Dorota Miśkiewicz,
Janusz Szrom,
Kuba Stankiewicz,
Bogdan Hołownia,
po wysłuchaniu 181 nagrań, postanowiło przyznać trzy nagrody i cztery wyróżnienia.
Pierwsza nagroda (1500 zł, warsztaty muzyczne w Chodzieży oraz nagranie piosenki w profesjonalnym studiu): Barbara Małecka „Jak na lotni” (sł. Andrzej Sobczak, muz. Waldemar Świergiel, akomp. M. Tokaj) za zastosowany znaczny minimalizm środków interpretacyjnych, sprzyjający klarowności przekazu tekstu, jazzowy feeling oraz dużą kulturę dźwięku.
Druga Nagroda (1000 zł): Zuzanna Winter „Kurier” (muz. A. Markowski, sł. K. Brejdygant-Zalewski, akomp. P. Kaczmarczyk) za muzyczną charyzmę, dynamikę oraz ciekawą barwę głosu, wyraźny i dobry puls.
Uwagi: jury zaleca w przyszłości przyswojenie na pamięć tekstu prezentowanej piosenki.
Trzecia nagroda (500 zł): Alicja Tarnowska „Warszawo ma” (sł. Ludwik Starski, muz. Aleksander Olszaniecki, akomp. P. Wyleżoł) za subtelność, skupienie i wzruszającą interpretację utworu.
Równorzędne wyróżnienia otrzymali:
Martyna Kasprzycka „Warszawo ma” (sł. Ludwik Starski, muz. Aleksander Olszaniecki, akomp. P. Wyleżoł)
za ciekawą interpretację utworu, pozwalającą wyjść poza ramy tzw. „liryki obywatelskiej”,
Gabriela Król „Im więcej Ciebie tym mniej” (sł. Ryszard Kunce, muz. J. Kukulski, akomp. P. Kaczmarczyk)
za umiejętności wokalne, zaświadczające o znacznej świadomości głosu jako instrumentu muzycznego, oraz osobistą interpretację znanego szlagieru,
Karolina Micor „Nim wstanie dzień” (sł. Agnieszka Osiecka, muz. K. Komeda, akomp. P. Wyleżoł)
za ciekawą barwę głosu oraz dobór repertuaru,
Marcel Tułacz „Trójkąty i kwadraty” (sł. M. Kozak, muz. B. Kondracki/D. Podsiadło, akomp. P. Kaczmarczyk) za ładnie i nowocześnie poprowadzoną narrację wokalną oraz różnorodną kolorystykę, ciekawe frazowanie oraz dobry puls.
Jury zwróciło uwagę na bardzo wysoki i wyrównany poziom tegorocznych uczestników konkursu i zaznaczyło, że wśród niewyróżnionych uczestników konkursu znalazło się wielu wykonawców zasługujących na uwagę.
Ponadto jury zwraca uwagę, że pieśń patriotyczna, jako pewna forma gatunku, nie jest zwyczajna „piosenką”. Komisja prosi aby wziąć ten aspekt pod uwagę w procesie doboru repertuaru i jego późniejszej interpretacji.
Jury zdaje sobie sprawę z faktu, że uczestnicy konkursu sięgają po bardzo znane piosenki, które najczęściej charakteryzują się wykonaniami kanonicznymi. W przypadku takich piosenek jury sugeruje, aby unikać kopiowania tychże, wraz z całym zasobem wszelkich zaśpiewów, melizmatów i rodzajów artykulacji dźwięku. Znacznie lepiej skupić się nad własną, przemyślaną, lub spontaniczną interpretacją.