Marcin Masecki / Paweł Janas / Mistrzowie Muzyki klasycznie jazzującej

Dziedziniec MKiDN - Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście 15/17
Pt. 10 lipca 2020 r.   g. 20:00

19.00-19.30 — odbiór rezerwacji
19.30-20.00 — wstęp dla niezarejestrowanych uczestników (w miarę wolnych miejsc)
20.00 — rozpoczęcie koncertu

Spotkajmy się ponownie na Dziedzińcu Kultury!

Dziedziniec Kultury to cykl letnich imprez kulturalnych. W piątkowe wieczory lipca i sierpnia spotykamy się na dziedzińcu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego podczas organizowanych przez Narodowe Centrum Kultury koncertów i warsztatów.

Motywem przewodnim tegorocznego Dziedzińca Kultury jest relacja: Mistrz-Uczeń. Każdy piątkowy koncert będzie muzycznym dialogiem twórcy z jego artystycznym autorytetem.


Na wszystkie koncerty i warsztaty obowiązuje rejestracja!

Dziedziniec Kultury 10.07.2020 – zarejestruj się

Przed koncertem zapoznaj się z zasadami uczestnictwa w wydarzeniu

Limit miejsc wyczerpany! Niezarejestrowane osoby zostaną wpuszczone na teren koncertu – w miarę wolnych miejsc – po 19.30. Pozostałych zachęcamy do oglądania streamingu na stronie www, Youtubiefanpage'u NCK.


 

10 lipca na scenie Dziedzińca Kultury wystąpią:

 

  • Marcin Masecki – „Marcin Masecki gra Theloniousa Monka"

 

Thelonious Monk (1917-1982) był jedną z najważniejszych i najciekawszych postaci w historii jazzu. Jego nowatorskie podejście do harmonii muzycznej w latach 40. stało się fundamentem nowoczesnego jazzu. W drugiej połowie XX wieku, trudno znaleźć muzyka, który nie byłby pod jego znacznym wpływem. Jego kompozycje należą do najczęściej nagrywanych standardów jazzowych. Był również jednym
z pierwszych jazzmanów, który świadomie używał w swojej twórczości brzydoty, przekuwając ją w ujmujące piękno. Ten aspekt twórczości Monka szczególnie silnie wpłynął na Marcina Maseckiego jeszcze w szkole muzycznej. Koncert będzie hołdem złożonym przez ucznia jednemu z jego najważniejszych nauczycieli.

  • Paweł Janas – Paweł Janas „Buttonhacker”

Muzyka kreowana przez wirtuozów łączących możliwości instrumentu z looperem, tworzącym pętle czasowe wybranych fragmentów, cieszy się dużym uznaniem.  Wszechstronne walory brzmieniowe akordeonu akustycznego są świetną bazą do pracy z looperem.  Gdy dodamy do tego możliwości vocodera, zmieniającego brzmienie elektronicznie, ale przede wszystkim kunszt i wyobraźnię Pawła Janasa, możemy być pewni mocnych efektów. Wyrafinowana jazzująca lekkość, witalność, komunikatywność bliska muzyce filmowej, w połączeniu ze złożonością konstrukcji tej muzyki - komponowanej, ale też w dużym stopniu improwizowanej - sprawia, że chciałoby się opatrzyć ją lubianą ostatnio metką twórczości crossoverowej (krzyżującej gatunki).