Znamy już laureatów konkursu „Dom z Wyższą Kulturą”

Date of publication: 25.08.2010
Średni czas czytania 3 minutes
print
Zakończyła się pierwsza edycja konkursu „Dom z Wyższą Kulturą” organizowanego wspólnie przez Narodowe Centrum Kultury, Alior Bank, tygodnik „Newsweek Polska” oraz dziennik „Fakt. Internauci wybrali cztery najlepsze projekty spośród 20 najciekawszych, zakwalifikowanych przez Kapitułę Konkursu do drugiego etapu. Łącznie w konkursie zgłoszono 240 projektów, które ubiegały się o 4 nagrody w wysokości 15 000 złotych.

Najlepsze cztery projekty w konkursie „Dom z Wyższą Kulturą” wytypowali klienci, Internauci i czytelnicy, którzy tylko na finałową czwórkę oddali ponad 160 tys. głosów na stronie www.domykultury.newsweek.pl.

Zwycięzcy I edycji konkursu to:
1.  Młodzieżowy Dom Kultury im K. Makuszyńskiego w Zamościu – projekt „Skarby UNESCO w Polsce“, uzyskał 45 917 głosów,
2.  Miejska Biblioteka Publiczna w Piekarach Śląskich – projekt „Senior z Kl@są“, uzyskał 38 553 głosy,
3.  Fundacja Dom Pokoju – projekt  „Uliczne gierki na Nadodrzu“, uzyskał 38 312 głosów,
4.  Rzeszowski Dom Kultury – projekt „Musical w Meloniku“, uzyskał 37 613 głosów,

Laureaci konkursu „Dom z Wyższą Kulturą” otrzymają na realizację swoich projektów po 15 000 złotych, a mieszkańcy wielu miejscowości będą mogli uczestniczyć w atrakcyjnych wydarzeniach kulturalnych, edukacyjnych i rekreacyjnych. Projekty stanowią niepowtarzalną okazję aktywizacji lokalnych społeczności. Różnorodność zaprezentowanych pomysłów sprawia, że są one skierowane zarówno do młodzieży jak i osób starszych.

Znaczący wpływ na duże zainteresowanie konkursem ze strony klientów, Internatów i czytelników miała aktywność placówek kulturalnych, które zgłosiły projekty. Finaliści konkursu sami docierali do lokalnych społeczności inicjując artykuły w prasie oraz na portalach, a także rozwieszając plakaty
i rozdając ulotki, stając się swego rodzaju ambasadorami akcji.

W ramach realizacji głównego celu konkursu – wspierania długotrwałych, pozytywnych zmian w działalności placówek upowszechniania kultury – dyrektorzy zwycięskich domów kultury wezmą udział w szkoleniu podnoszącym kompetencje menadżerskie (wybranym spośród oferty szkoleniowej programu Kadra Kultury NCK). Alior Bank i Narodowe Centrum Kultury wyróżniły również dyrekcję Biblioteki w Piekarach Śląskich tytułem „Najbardziej Kreatywnego Dyrektora Domu Kultury” i nagrodą specjalną: bezpłatnymi studiami podyplomowymi Marketing Kultury na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

W skład Kapituły Konkursu wchodzili: Krystyna Janda, Bogumiła Wiesiołek z Narodowego Centrum Kultury, Wojciech Maziarski – redaktor naczelny „Newsweeka Polska”, Grzegorz Jankowski – redaktor naczelny dziennika „Fakt” oraz Helene Zaleski, przewodnicząca Rady Nadzorczej Alior Banku, i Cezary Smorszczewski, wiceprezes Alior Banku.