Zaprojektuj Kulturalny Gadżet i wygraj! Konkurs w ramach Gdynia Design Days 2012

Date of publication: 04.06.2012
Średni czas czytania 3 minutes
print
 

Narodowe Centrum Kultury, Kaniewski Haute Design oraz festiwal Gdynia Design Days zapraszają do udziału w konkursie pt.: „Kulturalny Gadżet” na projekt gadżetu promującego program realizowany przez Narodowe Centrum Kultury pod nazwą „Kultura się Liczy”.Projekty można zgłaszać do 29 czerwca 2012. Na laureatów konkursu czekają nagrody o łącznej wartości 7 000 zł oraz możliwość realizacji zwycięskich projektów przez Narodowe Centrum Kultury. W ramach konkursu przyznana zostanie nagroda główna oraz dwa wyróżnienia.

Nagrody zostaną wręczone podczas Gdynia Design Days w dniu 8 lipca 2012 roku. Zgłoszenia konkursowe należy przesyłać na adres kulturalnygadzet@kaniewskidesign.com

 

O Kultura się liczy!

Zorganizowany w 2009 roku w Krakowie Kongres Kultury Polskiej był wydarzeniem pod wieloma względami przełomowym. Niekończące się debaty w salach obrad i poza nimi pokazały, że istnieje potrzeba dyskusji o kulturze. To właśnie podczas Kongresu wybrzmiało przekonanie, że kultura nie tylko poprawia jakość naszego życia, lecz także przynosi zyski – zarówno społeczne, jak i ekonomiczne. Stało się ono punktem wyjścia kampanii „Kultura się liczy!” zainicjowanej w styczniu 2010 roku przez Narodowe Centrum Kultury.

Cel bezpośredni:

  • Zwiększenie świadomości społecznej na temat znaczenia kultury i jej prorozwojowego potencjału w różnych segmentach życia społecznego, w tym również gospodarce.

Cele pośrednie:

  • Uzyskanie poparcia społecznego, w tym również  polityków, dla inwestycji kulturalnych realizowanych na szczeblach lokalnym i ogólnopolskim;
  • Wzrost uczestnictwa w szeroko rozumianych aktywnościach kulturalnych.

Założenie strategiczne:

Kultura zaliczana jest często wyłącznie do sfery generującej koszty. Postrzegana jest jako luksus, nadprogramowy bonus. Tymczasem to ona sprzyja rozwojowi społeczno-gospodarczemu. Kultura uczestniczy w nim za sprawą przemysłów kreatywnych. Niemniej ważny jest wpływ pośredni, w postaci podtrzymywanych przez kulturę norm sprzyjających innowacyjności, kreatywności, wspólnemu działaniu, zaufaniu i tworzeniu kapitału społecznego.

Szczegółowe informacje o projekcie oraz regulamin konkursu dostępne są na www.kulturasieliczy.pl oraz www.gdyniadesigndays.eu

 

Kontakt:

Kamila Rogowska
Narodowe Centrum Kultury
e-mail: krogowska@nck.pl
tel.: 22 21 00 171

Iwona Kowalczyk
Kaniewski Haute Design
e-mail: iwona.kowalczyk@kaniewskidesign.com
tel.: 501727090

REGULAMIN
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
OŚWIADCZENIE