Sponsor – osoba prawna lub fizyczna zainteresowana promowaniem siebie lub swoich produktów i ponosząca z tego tytułu określone koszty (oprac. na podstawie http://mfiles.pl/pl/index.php/Sponsoring).
Sponsorowany – instytucja kultury lub organizacja pozarządowa organizująca działalność kulturalną, która w sposób pośredni lub bezpośredni korzysta ze świadczenia (oprac. na podstawie: http://mfiles.pl/pl/index.php/Sponsoring).
Umowa o sponsoring – Umowa partnerska, w której sponsor przekazuje podmiotowi sponsorowanemu środki konieczne do realizacji jego celów, w zamian za wykorzystanie tkwiącego w nim potencjału komercyjnego, który umożliwia promocję wizerunku przedsiębiorstwa, jego marek czy produktów. Dzięki udziałowi we wspieranej inicjatywie uzyskuje się efekt kojarzenia z tym, co dana inicjatywa sobą reprezentuje, a pozytywny obraz sponsorowanego przenosi się na sponsora. Znak sponsora towarzyszy imprezom lub działaniu sponsorowanych instytucji. (oprac. na podstawie http://mfiles.pl/pl/index.php/Sponsoring)