Narodowe Centrum Kultury zaprasza do udziału w czwartej edycji Międzynarodowego Szkolenia dla Operatorów Kultury. Celem projektu jest pogłębienie wiedzy uczestników w zakresie planowania i tworzenia strategii rozwoju instytucji kultury, w której pracują.
W ramach sesji szkoleniowych uczestnicy zapoznają się m.in. z problematyką zarządzania w instytucji kultury, modelami planowania strategicznego, źródłami finansowania projektów, poznają sposoby podniesienia swoich kompetencji międzykulturowych, dowiedzą się jak skutecznie promować swoje działania i instytucję, jak planować strategiczne działania w ramach realizowanego projektu oraz jak skutecznie je później ewaluować. Dodatkowo dowiedzą się jak skutecznie komunikować się i motywować pracowników instytucji kultury, poznają sytuację instytucji kultury w Europie oraz kluczowe elementy europejskiej polityki kulturalnej, a także poznają prawne i finansowe aspekty zarządzania instytucją kultury.
Jako pracę końcową uczestnicy będą mieli za zadanie przygotować strategię rozwoju dla wybranej przez siebie instytucji kultury. Prace będą przygotowywane pod czujnym okiem ekspertów prowadzących zajęcia.
W tym roku Narodowe Centrum Kultury realizuje szkolenie składające się z sześciu zjazdów i skierowane do osób zarządzających instytucją kultury lub jej komórkami, menedżerów zainteresowanych długoterminowym planowaniem rozwoju swojej instytucji kultury, w szczególności zaś do osób planujących realizację strategicznych projektów partnerstwa międzynarodowego. Na zakończenie projektu, po przedstawieniu pracy końcowej, uczestnicy otrzymają dyplom z tytułem konsultanta NCK ds. planowania strategii rozwoju lokalnego dla instytucji kultury.
Uczestnicy będą mieli okazję wziąć udział w zajęciach prowadzonych przez uznanych europejskich i polskich specjalistów z zakresu zarządzania kulturą, m.in. Milenę Dragicevic-Sesic – współautorkę ksiązki „Kultura – zarządzanie, animacja, marketing”, Jean Pierre Deru – dyrektora Association Marcel Hicter, współorganizatora szkoleń, Jonathana Goodacre – wykładowcę Anglia Ruskin University, współpracownika Arts Marketing Association, i innych.
Szkolenie prowadzone jest w języku angielskim. Do udziału w programie niezbędna jest znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym obustronną komunikację z ekspertami. Niezbędna jest także podstawowa wiedza z zakresu zarządzania, marketingu i PR.
Partnerem Narodowego Centrum Kultury w realizacji projektu jest organizacja Association Marcel Hicter, mająca siedzibę w Brukseli, od lat specjalizująca się w realizowaniu prestiżowych szkoleń w zakresie zarządzania w kulturze.
Rekrutacja trwa do 04 kwietnia 2013 roku, pierwsze zajęcia zaplanowano na 25-27 kwietnia 2013 w ośrodku szkoleniowym w Warszawie lub jej bliskich okolicach (obecnie trwa procedura wyboru ośrodka szkoleniowego).
Koszt udziału w szkoleniach (obejmujący wyżywienie, zakwaterowanie uczestników, materiały szkoleniowe oraz konsultacje z ekspertami) wynosi 2000.00 zł netto.
Więcej szczegółów oraz formularz zgłoszeniowy w zakładce Międzynarodowy Projekt Szkoleniowy – w menu po lewej stronie.
Kontakt:
Anna Lonkwic
alonkwic@nck.pl
tel.: 22 21 00 139