Dokument podpisany został przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdana Zdrojewskiego, prezesa Giełdy Papierów Wartościowych Ludwika Sobolewskiego oraz dyrektora generalnego Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Lecha Pilawskiego. „To co charakteryzuje dobrą działalność sponsoringową w sferze kultury to jej długofalowość i powiązanie za strategią rozwoju firmy.” – powiedział Lech Pilawski. Kodeks jest pierwszą tego typu w Polsce wspólną deklaracją kultury i biznesu.
Kodeks Sponsoringu Kultury to dobrowolna regulacja stworzona dla środowisk biznesu i kultury, która ma ułatwić współpracę i przyczynić się do budowania zrozumienia i zaufania przy realizacji projektów sponsoringu kultury. Głównym celem Kodeksu jest uregulowanie kwestii relacji sponsorskiej. Nie jest to dokument wiążący, ma jednak znaczenie w kontekście budowania relacji miedzy biznesem a kulturą i jest wyrazem dobrej woli w zakresie budowania partnerstw kreatywnych. Głównym założeniem Kodeksu jest równowaga we wzajemnych świadczeniach oraz relacja partnerska między Sponsorem i Sponsorowanym. W interesie obu stron leży obopólne zrozumienie potrzeb i satysfakcja osiągnięta w wyniku współpracy. Kodeks zakłada poszanowanie autonomii artystycznej i wolności tworzenia.
Konferencja, podczas której odbyło się podpisanie Kodeksu dotyczyła relacji miedzysektorowych i budowania partnerstw organizacji kultury z podmiotami innych sektorów. Międzynarodowi eksperci i praktycy mówili o formach partnerstw kreatywnych, ich znaczeniu oraz nowych obszarach współpracy kultury i biznesu. Określono też szanse współpracy kultury i biznesu w kontekście gospodarki postprzemysłowej opartej na innowacyjności i wiedzy. Konferencja została zorganizowana w ramach kampanii „Kultura się liczy!”.