Orędownictwo na rzecz kultury

Date of publication: 05.09.2011
Średni czas czytania 1 minute
print
Orędownictwo to systematyczne przedstawianie kluczowych interesów określonej grupy, okręgu wyborczego czy danego sektora liderom opinii publicznej i organom decyzyjnym, mające na celu skłonienie ich do wprowadzania zmian. Należy jednoznacznie rozgraniczyć orędownictwo, które ma charakter niekomercyjny, od lobbingu stosowanego przez liczne sektory przemysłu i przedsięwzięcia komercyjne, takie jak: przemysł tytoniowy, gorzelnictwo, budownictwo, transport samochodowy czy przemysł zbrojeniowy. W niektórych językach brak jednak adekwatnych terminów dla powyższego rozróżnienia. Fragment tekstu Dragana Klaića napisanego na zamówienie Narodowego Instytutu Audiowizualnego w ramach cyklu warsztatów dla polskich organizacji pozarządowych i przygotowań do Europejskiego Kongresu Kultury. Cały artykuł oraz inne materiały dotyczące warsztatów dostępne są na stronie www.culturecongress.eu (link do zakładki dla NGO: http://www.culturecongress.eu/polski/ngo).