Kultura często postrzegana jest jako luksus, czy nadprogramowy bonus. Zwykle zalicza się ją wyłącznie do sfery generującej koszty. Przekonanie, że kultura nie tylko poprawia jakość naszego życia, lecz także przynosi wymierne zyski jest punktem wyjścia kampanii społecznej „Kultura się liczy!” Narodowego Centrum Kultury. Kampania ma pobudzić myślenie o kulturze jako czynniku sprzyjającym rozwojowi społeczno-gospodarczemu. Uznaje się, że w skali kraju każda złotówka zainwestowana w sferę prawidłowo zarządzanej kultury daje zwrot w postaci pięciu złotych. To dzięki kulturze i jej sektorom zwiększają się potrzeby estetyczne oraz popyt na nowe, bardziej wyrafinowane produkty i usługi. Z szeroko rozumianej kultury wyrastają też najważniejsze elementy sukcesu we współczesnym świecie: innowacyjność, kreatywność i zdolność do abstrakcyjnego myślenia.
Organizatorzy konkursu zachęcają uczniów oraz studentów szkół filmowych do przyłączenia się do kampanii i przesłania krótkiego filmu, który interpretować będzie hasło inicjatywy Narodowego Centrum Kultury „Kultura się liczy!”. Regulamin konkursu dostępny jest tutaj a także na stronie www.pisf.pl.
Filmy powinny być dostarczone do dnia 15 listopada 2010 na adres Narodowego Centrum Kultury: ul. Senatorska 12, Warszawa 00-082 w kopercie opisanej – „Kultura się liczy!” – „Konkurs dla szkół filmowych” lub „Filmoteka Szkolna”.