Settings and search
Marketing społeczny dla NGO
Poszukiwanie źródeł finansowania projektów oraz uwiarygodnianie swojej działalności poprzez silny wizerunek stanowi dla organizacji pozarządowych problem. Choć nadzieją na nowe źródła finansowania działań NGO są środki Unii Europejskiej, także one nie są w stanie zapewnić sprawnego funkcjonowania większości organizacji w Polsce. Nieumiejętność pozyskiwania funduszy dotyczy szczególnie małych, lokalnych organizacji. Aż 77,3% wskazuje, że jest to największa przeszkoda w ich pracy. Równocześnie, co piąta (20%) organizacja zauważa, że problemem jest dla niej niekorzystny wizerunek w opinii publicznej i w mediach oraz brak zaufania. Istnieje ogromne zapotrzebowanie na wiedzę, które wyraża się zainteresowaniem udziałem w szkoleniach związanych z pozyskiwaniem funduszy (66%), budowaniem wizerunku, promocją i współpracą z mediami (32%), budowaniem relacji z innymi sektorami, współpracą z administracją publiczną (21%). [badania Klon/Jawor]. Dlatego też zadaniem projektu ARF i FKS było zbadanie, jakie są bariery oraz czynniki, które ułatwiają współpracę między organizacjami pozarządowymi a biznesem, w jaki sposób organizacje zachęcają i zawiązują współpracę z przedsiębiorstwami, jak promują swoje działania oraz partnerów, którzy w działaniach uczestniczą, oraz jak komunikują się z darczyńcami, choćby przy działaniach promujących odpis jednego procenta podatku. Wykorzystując własne doświadczenie, a także opierając się na badaniach ilościowych i jakościowych, obie organizacje przygotowały publikację, która dostarcza kompleksową wiedzę nie tylko o fundraisingu, reklamie społecznej i marketingu społecznym, ale także w ogóle o sposobie budowania relacji z jednostkami, grupami i instytucjami funkcjonującymi wokół NGO.