Książka jest kolejną (po Ekonomia i kultura, Narodziny klasy kreatywnej oraz Od przemysłów kultury do kreatywnej gospodarki) pozycją z cyklu Kultura się liczy – serii wydawniczej, w ramach której ukazują się książki analizujące współczesne relacje pomiędzy kulturą, gospodarką i kreatywnością.
Publikacja serbskich autorów przedstawia w niezwykle obszerny sposób wielowymiarowość dziedziny jaką jest zarządzanie kulturą. Mnogość zaprezentowanych w książce zagadnień sprawia, że każda osoba zajmująca się tą problematyką w Polsce znajdzie tu dla siebie interesujący obszar tematyczny – od kontekstów socjologicznych, w jakich funkcjonuje współczesna kultura aż do praktycznych problemów pojawiających się przy tworzeniu planu marketingowego, czy tez szerzej – planowaniu rozwoju instytucji kulturalnej.
Książka została wydana pod redakcją merytoryczną dr Małgorzaty Sternal – wieloletniej ekspertki, współpracowniczki Narodowego Centrum Kultury, zajmującej się m.in. zagadnieniem zarządzania instytucją kultury jak również problematyką rozwoju polityki kulturalnej państwa.
Publikacja Kultura: zarządzanie, animacja, marketing znajduje się aktualnie w sprzedaży NCK. Zamówienia można składać pod adresem mailowym ksiazki@nck.pl