Opłacalność inwestowania w kulturę na przykładzie Wielkiej Brytanii tłumaczył Michael Dembiński – „Jak najbardziej. To powinna być strategia narodowa. Polska odchodząc od swojej roli – miejsca taniej siły roboczej musi stać się narodem bardziej innowacyjnym, bardziej kreatywnym. I tutaj patrzymy na doświadczenie Wielkiej Brytanii gdzie przemysł kreatywny już dosięga 9% całego brytyjskiego PKB, natomiast kilkanaście lat temu było to tylko 4 %. Rząd mocno na to stawiał i widzimy, że brytyjskie wytwórnie muzyczne, studia filmowe, agencje reklamowe, nawet salony fryzjerskie, wszystko co się wiąże z kreatywnością […], to wszystko szybciej się rozwija niż reszta gospodarki”.
Dr Rafał Kasprzak wymieniał argumenty odpowiadając na pytanie „Dlaczego kultura się liczy?” – „Jest to dobry rynek, Jest to dobry pomysł na biznes. Jest to mówiąc żargonem ekonomicznym […] świetna nisza rynkowa, w której można zainwestować, która się bardzo dobrze zwraca. To są bardzo ciekawe inwestycje. To są w końcu bardzo zaawansowane usługi”.
Chcesz wiedzieć więcej posłuchaj umieszczonego na naszym blogu, całego wywiadu z Michaelem Dembińskim i Rafałem Kasprzakiem w Radio TOK FM.
Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.