'Growing not Going'... Arts & Business – doroczne sympozjum łączące środowiska kultury i binzesu

Date of publication: 24.01.2012
Średni czas czytania 3 minutes
print
Po sukcesach dwóch poprzednich edycji, które zgromadziły ponad 200 uczestników, Arts & Business zaprasza na trzecie już sympozjum ’Growing not Going’… Arts & Business’, które odbędzie się 29 lutego 2012 roku w londyńskim Sadler’s Wells Theatre.  Organizatorzy zapraszają przede wszystkim dyrektorów instytucji kultury, kuratorów, fundraiserów oraz specjalistów od rozwoju sektora sztuki i kultury.

’Growing not Going’… Arts & Business’ to pozytywne spojrzenie w przyszłość sztuki. Obrady mają dostarczyć energii, inspiracji oraz pomysłów, które pozwolą na kształtowanie się nowej ery w sferze kultury i sztuki oraz ich związku z biznesem. Uczestnicy dowiedzą się co jest kluczem w relacji sponsorskiej. Według Petera Bazalgette’a – eksperta medialnego oraz zastępcy dyrektora Angielskiej Opery Narodowej, który w minionym roku występował w roli prelegenta, nie wystarczy poprosić inwestora o przekazanie pieniędzy na projekt –  należy żywo zainteresować się organizacją, z którą chcielibyśmy współpracować, poznać ją od strony organizacyjnej, przyjrzeć się jak realizowany jest jej CSR i strategia marketingowa – dopiero wtedy można rozpocząć negocjacje. “Zapewne wyda się to oczywiste, ale punktem wyjścia w przypadku obu stron, powinna być zdolność do dostosowywania się. To daje początek długiej drodze, podczas której wielokrotnie trzeba będzie spojrzeć na tę relacje z szerszej perspektywy” – dodaje Mara Winn-Moon  szef działu sponsoringu kultury HSBC. Kolejny z uczestników ubiegłorocznego spotkania Mike Harris – główny manager Northem Europe SVP Worldwide zaznacza, że w trudnym okresie, jaki obecnie przeżywa biznes, instytucje kultury powinny nie tylko zajmować pozycję współpracownika, ale  również starać się być częścią firmy, z którą kooperują.

Zakres tematyczny tegorocznej konferencji obejmie również kwestie wpływu cyfryzacji na środowisko kultury, międzynarodowych perspektyw oraz alternatywnych modeli finansowania sztuki.

Wśród prelegentów znajdą się przedstawiciele firm, organizacji oraz instytucji kultury takich jak: TATE, Indigo and AngelShares, Cambridge University Press, Google, British Museum, BBC, Spike Island Art Space, Business in the Community, English Tubing Opera, Creative England, Orchestra of the Age of Enlightenment, Sadler’s Wells oraz Dame Stephanie Shirley, która przewodniczyć będzie sesji “Philanthropy Now”.

Więcej informacji: http://www.eventbrite.co.uk/event/2338370128/eorg

Program tegorocznej edycji: http://www.artsandbusiness.org.uk/media%20library/Files/Growing-Not-Going/ArtsandBusiness-Growing-Not-Going-Programme-29feb12.pdf

Zobacz, jak wyglądała poprzednia edycja: http://vimeo.com/20097255