Settings and search
Katowice: „Festiwal Prawykonań” - Andrzej Chłopecki
Festiwal organizowany od kilku lat przez Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach. Górny Śląsk jest „zagłębiem” nowej muzyki – miasto Henryka Mikołaja Góreckiego i Wojciecha Kilara, „pokolenia 1951”: Andrzeja Krzanowskiego, Eugeniusza Knapika i Aleksandra Lasonia jest jednocześnie miejscem działania najlepszej w Polsce orkiestry symfonicznej (NOSPR), najlepszego kwartetu smyczkowego („Śląski”), najlepszego chóru kameralnego (Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”)… długo by wymieniać.
Festiwal organizowany od kilku lat przez Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach. Górny Śląsk jest „zagłębiem” nowej muzyki – miasto Henryka Mikołaja Góreckiego i Wojciecha Kilara, „pokolenia 1951”: Andrzeja Krzanowskiego, Eugeniusza Knapika i Aleksandra Lasonia jest jednocześnie miejscem działania najlepszej w Polsce orkiestry symfonicznej (NOSPR), najlepszego kwartetu smyczkowego („Śląski”), najlepszego chóru kameralnego (Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”)… długo by wymieniać.
Inicjatywa Dyrekcji NOSPR-u skierowana jest do polskich kompozytorów, którzy pragnęliby powierzyć prawykonania swych utworów (lub pierwsze wykonania w Polsce) zespołom, przez Festiwal do współpracy zaproszonym. Przedsięwzięcie to jest wielkiej wagi, gdyż daje szansę polskim twórcom, którzy z różnych (zazwyczaj bardziej organizacyjnych, niż artystycznych) względów nie zaistnieli na festiwalu „Warszawska Jesień” czy wrocławskim „Musica Polonica Nova”, przedstawić publicznie swe dokonania. Pierwsze edycje Festiwalu świadczą o tym, że jest on bardzo potrzebny i dopełnia obraz polskiej twórczości kompozytorskiej w bardzo ważny i istotny sposób.
Co dalej?
Czytaj więcej o festiwalach muzycznych w Polsce.
Inicjatywa Dyrekcji NOSPR-u skierowana jest do polskich kompozytorów, którzy pragnęliby powierzyć prawykonania swych utworów (lub pierwsze wykonania w Polsce) zespołom, przez Festiwal do współpracy zaproszonym. Przedsięwzięcie to jest wielkiej wagi, gdyż daje szansę polskim twórcom, którzy z różnych (zazwyczaj bardziej organizacyjnych, niż artystycznych) względów nie zaistnieli na festiwalu „Warszawska Jesień” czy wrocławskim „Musica Polonica Nova”, przedstawić publicznie swe dokonania. Pierwsze edycje Festiwalu świadczą o tym, że jest on bardzo potrzebny i dopełnia obraz polskiej twórczości kompozytorskiej w bardzo ważny i istotny sposób.
Co dalej?
Czytaj więcej o festiwalach muzycznych w Polsce.