Settings and search
Wakacje I Kreacje. Port w rękach dzieci
Prezentowany projekt zainspirowany został działaniami artystycznymi, zrealizowanymi w muzeum oraz przestrzeni portu: “Migracje|Kreacje 2. Wejście do portu”. Dotychczasowa współpraca z rodzinami w muzeum dostarczyła nam wiedzy o ich potrzebach. Dlatego działaliśmy międzypokoleniowo, angażując twórcze myślenie.
Miejsce: Muzeum Emigracji w Gdyni
Termin: 5 lipca -31 sierpnia 2016 roku
Cele:
- Zaangażowanie dzieci w działania artystyczne, dotyczące tematyki i przestrzeni portowej.
- Włączenie rodziców i dzieci w twórcze aktywności, integracja międzypokoleniowa.
- Ukazanie muzeum i portu jako miejsc atrakcyjnych, wartych odwiedzenia.
Grupa docelowa:
- Trójmiejskie rodziny z dziećmi, w wieku 7-12 lat
- Rodziny spoza Trójmiasta, osoby przyjezdne na czas wakacji letnich
Najważniejsze etapy:
Podczas 9 spotkań wspólnie z rodzinami odkrywaliśmy portową przestrzeń, historię budynku Muzeum oraz tajniki sztuki współczesnej, eksponowanej w porcie oraz w MEG w ramach “Migracji | Kreacji”. Wcielaliśmy się w rolę architektów, artystów i budowniczych portu - przestrzeń muzeum i portu oddaliśmy w ręce dzieci.
Tematykę warsztatów dostosowaliśmy do wieku dzieci, dając im możliwość wypowiadania się na tematy dotyczące sztuki współczesnej i przedstawiając ją jako zabawę i przygodę. Każdy warsztat rozpoczynaliśmy od zabawy integracyjnej, angażującej zarówno dzieci, jak i dorosłych, a także pobudzającej współpracę pomiędzy grupami rodzinnymi. Każda zabawa nawiązywała do tematu przewodniego – na przykład gdy tematem były dźwięki portu, bawiliśmy się w kompozytorów. Spacerowaliśmy po porcie i nagrywaliśmy dźwięki profesjonalnymi mikrofonami, by po powrocie do muzeum słuchać nagrań i tworzyć do tego rysunki. Na koniec każdego warsztatu spotykaliśmy się w kole, dzieląc się odczuciami.
Odniesienie do tematu OGP:
Główną inspiracją projektu ,,Wakacje/Kreacje. Port w rękach dzieci’’ było portowe otoczenie. Wykorzystaliśmy port i muzeum jako miejsce zabawy ze sztuką. Uczestnicy mieli okazję nie tylko otrzymać historyczną wiedzę dotyczącą otoczenia, ale również kreatywnie ją wykorzystać. Nawiązując do wodnej przestrzeni i historycznego miejsca znajdowaliśmy i nagrywaliśmy portowe dźwięki, opracowaliśmy własne matryce i grafiki inspirowane morzem, tworzyliśmy reprodukcje fotografii, wykonanych w porcie i dawnym Dworcu Morskim oraz wymyślaliśmy opowieści, w których główną rolę odgrywał gdyński port.
WWW: http://www.polska1.pl/pl/dzialania/aktualnosci/szukasz_pomyslu_na_wakacje_z_dziecmi/