Public relations i marketing w kulturze - ósma międzynarodowa konferencja „Communicating the Museum”, Wenecja, 25-28 czerwca 2008 r.

Date of publication: 27.03.2008
Author: Kadra Kultury
Średni czas czytania 4 minutes
print

W dniach 25-28 czerwca 2008 w Wenecji, w najbardziej prestiżowych obiektach miasta, odbędzie się coroczne spotkanie profesjonalistów marketingu i komunikacji muzeów i instytucji kultury.

W dniach 25-28 czerwca 2008 w Wenecji, w najbardziej prestiżowych obiektach miasta, odbędzie się coroczne spotkanie profesjonalistów marketingu i komunikacji muzeów i instytucji kultury.

Blisko 300 przedstawicieli najważniejszych światowych muzeów spotka się na debacie poświęconej strategiom skutecznej komunikacji. Konferencja zatytułowana „Communicating Strategies: How to Make an Impact” (Strategie komunikacyjne: jak osiągnąć zamierzony efekt komunikacji) odzwierciedla rosnące znaczenie public relations w czasach „transformacji” muzeów – instytucji, przed którymi stoją obecnie nowe możliwości i technologie, ale także wyzwania.

Tegoroczne spotkanie poświęcone będzie metodom i strategiom komunikacji. Eksperci poprowadzą wykłady oraz warsztaty dotyczące reklamy, public relations, nowych mediów oraz planowania kampanii medialnych. Ponadto w konferencji udział wezmą specjaliści z branży pokrewnych, m.in. Artur Cohen z LaPlaza Cohen w Nowym Jorku, wiodącej firmy konsultingowej z dziedziny audience research, analizy i rozwoju.

Communicating the Museum, coroczne obowiązkowe wydarzenie dla specjalistów marketingu i public relations w kulturze, stanowi forum wymiany doświadczeń, prezentacji osiągnięć oraz nawiązywania międzynarodowych kontaktów.

Tegorocznej konferencji przewodniczyć będzie Damian Whitmore, dyrektor ds. programu i kontaktów z publicznością w Victoria and Albert Museum w Londynie, spotkania warsztatowe poprowadzą Jennifer Francis, dyrektor ds. prasy i marketingu w Royal Academy of Arts w Londynie oraz Edward Rozzo, fotograf i profesor kultury wizualnej na Uniwersytecie Boccioni w Mediolanie. Przewodnictwo Rady Programowej objął Will Gompertz, dyrektor działu medialnego w Galerii Tate London (Tate Media).

Powitanie uczestników nastąpi w środę 25 czerwca w Palazzo Grassi, 26 i 27 czerwca odbędą się wykłady i warsztaty w nowym centrum konferencyjnym na wyspie San Servolo, nieopodal placu Św. Marka. Patronat nad konferencją Communicating the Museum objęły najważniejsze instytucje kulturalne Wenecji, a ponadto zaoferowały uczestnikom prywatne zwiedzanie swoich kolekcji i wystaw czasowych. Partnerami wydarzenia są: Miasto Wenecja, Pałac Dożów, Palazzo Grassi – Fundacja Francis Pinault oraz Ca’Rezzonico.

Ostatniego dnia konferencji odbędą się wycieczki tematyczne po Wenecji oraz zwiedzanie prywatnych pałacy. Historycy opowiedzą o strategiach komunikacyjnych Miasta Wenecji od XVI do XX wieku – strategiach, dzięki którym zbudowano prestiż i splendor… nauczmy się skutecznej komunikacji w najpiękniejszym mieście świata – to niezbędny element przetrwania w czasach elektronicznego przepływu informacji.

Główni sponsorzy wydarzenia: Thalys International, Malaga 2016 oraz Antena Audio.

Więcej informacji na temat Communicating the Museum Conference na stronie: www.communicatingthemuseum.com

Kontakt:
Maria Wojdan
Email : mwojdan@agendacom.com