Settings and search
Przerwana lekcja „Solidarności”? Doświadczenie pokoleniowe jako problem polityczny
Zew wolności, pokoleniowy przełom, a może szansa na polską nowoczesność? Czym w istocie była „Solidarność”?
W miarę jak oddalamy się od wydarzeń Sierpnia 80’, gorąca atmosfera tamtych dni zdaje się stygnąć i przeobrażać w podręcznikową historię. Czy sprawia to, że lepiej rozumiemy własną tożsamość? Warto dziś zapytać o wpływ „Solidarności” na wyobraźnię współczesnych Polaków. Zobaczyć dawne dni politycznego przełomu jako dramatyczne doświadczenie pokoleniowe. Chwila, w której ludzkie życie staje się problemem politycznym, może przeobrazić się w lekcję żywej historii. Pytanie jednak brzmi: czy aby jej nie przerwaliśmy?
Dyskutować na ten temat będą:
- dr Elżbieta Ciżewska-Martyńska (Uniwersytet Warszawski)
- prof. Dariusz Gawin (Polska Akademia Nauk)
- dr Jarosław Kuisz (Kultura Liberalna)
- dr Krzysztof Mazur (Klub Jagielloński)
- dr Paweł Rojek (Uniwersytet Jagielloński)
Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu Kultura – Interwencje 2018.