Settings and search
Centrum Upowszechniania Kultury w Szydłowie
XXI wiek w Centrum Upowszechniania Kultury w Szydłowie
Dzięki projektowi Konwersja cyfrowa domów kultury mogliśmy brać udział w szkoleniach m.in. z zakresu: tworzenia oferty, narzędzi cyfrowych, promocji instytucji oraz podejmowania działań w oparciu o dziedzictwo lokalne. Dzięki szkoleniom:
- rozwinęliśmy konto na Instagramie
- zorganizowaliśmy akcję „Wiosenne porządki” wspólnie z klasą z lokalnej podstawówki
- używamy nowych aplikacji mobilnych
- poznaliśmy zasad rzecznictwa w instytucji kultury
- tworzymy treści – film, grafika z wykorzystaniem nowych narzędzi oraz korzystamy z baz multimediów
Zakup sprzętu przyczynił się do podniesienia jakości naszych działań, staliśmy się też bardziej samowystarczalni. Ponadto:
- zdjęcia utrwalające nasze działania mogą być wykonywane w najwyższej jakości
- możemy nagrywać w jakości 4K
- samodzielnie możemy transmitować nasze wydarzenia (fragmenty koncertu „Róże Europy”, konkurs czytelniczy)
- bez wsparcia firm zewnętrznych możemy obsługiwać koncerty (technika sceniczna), pierwszy duży koncert mamy już za sobą – na naszym sprzęcie zagrał zespół „Róże Europy”
- prowadzenie warsztatów w formie hybrydowej (zrealizowaliśmy Warsztaty Wielkanoce – zdobienie jaj)
Planujemy również stworzyć studio nagrań oraz grupę musicalową.
CUK w Szydłowie prowadzi – określoną Statutem i Ustawą o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej – wszechstronną działalność w obszarze kultury. Prezentuje twórczość artystyczną, korzysta z dorobku twórców, aktywizuje mieszkańców gminy (szczególnie dzieci i młodzież), wychodzi naprzeciw ich duchowym potrzebom, jest kreatorem i realizatorem kulturowych zmian.
Cel 1: Podniesienie atrakcyjności oferty kulturalnej
- ustabilizowanie i podniesienie jakości działań kulturalnych
- otwarte przestrzenie gminy na działania kulturalne
- społeczeństwo współuczestniczące w planowaniu zadań CUK
Cel 2: Rozwój instytucjonalny CUK – nowoczesna instytucja na obrzeżach Wielkopolski
- podniesienie sprawności organizacyjnej CUK
- udoskonalenie działalności promocyjno-marketingowej
- poprawa jakości bazy lokalowej i wyposażenia techniczno-sprzętowego dostosowanego do możliwości finansowych oraz bieżących potrzeb
Cel 3: Rozwój zasobów ludzkich – pracownicy walorem CUK
- rozwój zasobów ludzkich (prowadzenie działalności edukacyjnej dla kadry)
- wprowadzenie czytelnego systemu motywacyjnego oraz obiektywnego systemu oceny pracowniczej
Cel 4: Wzrost dochodów CUK.
- racjonalizacja gospodarki finansowej.
- różne źródła finansowania (np. fundusze zewnętrzne – projekty grantowe)