„Czytanie ma tylko dobre strony”. Mole książkowe w nowej odsłonie kampanii NPRCz 2.0

Data publikacji: 18.04.2023
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

23 kwietnia w Światowym Dniu Książki i Praw Autorskich startuje nowa odsłona kampanii społeczno-informacyjnej Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (NPRCz 2.0) na lata 2021 – 2025 pod hasłem „Czytanie ma tylko dobre strony”. Jej bohaterami są mole książkowe, które poznajemy w 4-odcinkowym miniserialu dostępnym na profilu Programu na kanale YouTube NPRCz 2.0. Pierwszy etap działań promocyjnych, obejmujący Internet, telewizję, radio oraz outdoor, potrwa do końca czerwca 2023 r.

Animowany cykl obejmuje cztery odcinki. Głosów molom książkowym użyczyli znani i lubiani aktorzy, muzycy, sportowcy i twórcy internetowi: Małgorzata Kożuchowska, Natalia Kukulska, Ewa Szykulska, Renata Jusis, Cezary Żak, Piotr Cyrwus, Maciej Musiałowski, Karol Kłos i Jacek Chełchowski. W pierwszych odcinkach bohaterowie miniserialu zmierzą się z tajemniczymi „zjadaczami” papieru, którzy niespodziewanie pojawili się w ich cywilizacji oraz staną przed dylematem ratowania książek i powrotu do przyjaźni molowo-ludzkiej.

Pierwsze działania komunikacyjne z molami książkowymi w roli głównej potrwają do końca czerwca i będą realizowane w Internecie, w tym kanałach własnych NPRCz 2.0 i ambasadorów, a także telewizji, radiu oraz na nośnikach outdoorowych. Na potrzeby kampanii oprócz miniserialu powstały trailer, krótkie materiały wideo oraz plakat. Od 23 kwietnia miniserial będzie dostępny na kanale NPRCz 2.0 na YouTube.