Ustawienia i wyszukiwarka
Music Export Conference 2019
Konferencja dla specjalistów i przedstawicieli branży muzycznej
Już 1 października rozpocznie się 4. edycja międzynarodowej konferencji organizowanej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Narodowe Centrum Kultury poświęconej zagadnieniom eksportu muzyki – Music Export Conference.
Konferencja zainauguruje drugą edycję Dni Kreatywności, które w tym roku obejmą aż 10 wydarzeń w 4 miastach: Warszawie, Łodzi, Krakowie i Poznaniu. Więcej informacji o Dniach Kreatywności można znaleźć tutaj.
Dołącz do wydarzenia na Facebooku →
Konferencja adresowana jest do specjalistów i przedstawicieli branży muzycznej: artystów, menadżerów, wydawców, publisherów, dziennikarzy muzycznych, dystrybutorów, promotorów, agencji koncertowych, klubów i festiwali muzycznych oraz organizacji zajmujących się edukacją i wsparciem dla branży muzycznej.
Wstęp na wszystkie wydarzenia w ramach Creative Days jest wolny.
Wymagana jest uprzednia rejestracja:
Jak co roku na konferencji nie zabraknie światowej klasy specjalistów branży muzycznej z Polski i zagranicy oraz wydarzeń networkingowych przy dźwiękach polskiej muzyki z potencjałem eksportowym. Więcej informacji o wydarzeniach towarzyszących i networkingowych ogłosimy już wkrótce.
W programie tegorocznej konferencji zaplanowaliśmy m.in. premierową prezentację wyników kompleksowego badania wartości ekonomicznej polskiego rynku muzycznego – Kondycja polskiego rynku muzycznego. Ponadto zaprezentujemy najnowsze dane IFPI dotyczące globalnego rynku muzycznego i jakie jest w nim miejsce Polski.
O przyszłości rynku muzycznego na świecie i prognozowanych trendach rozwojowych opowie Susan Butler, redaktorka serwisu Music Confidential, autorka raportów o rynku muzycznym dla WIPO czy CISAC.
Cyfrowa rewolucja spowodowała, że rynek muzyczny w Polsce i na świecie od 4 lat odnotowuje systematyczny wzrost. Na przestrzeni ostatniego roku wartość rynku fonograficznego na świecie wzrosła o 9,7% osiągając wartość 19,06 mld $. W Polsce wciąż silny jest rynek sprzedaży nośników fizycznych, plasując nas na 10. miejscu na świecie pod względem wartości sprzedanych płyt. Niemniej to zwiększona sprzedaż utworów w wersji cyfrowej wypracowała blisko 4% wzrost wartości polskiego rynku muzycznego w ubiegłym roku.
Kwestiom cyfrowym zostaną poświęcone aż cztery bloki tematyczne dotyczące m.in. cyfrowej dystrybucji muzyki, playlistom i sztuce umiejętnego zarządzania nimi w zagranicznej promocji artysty, współpracy artystów z twórcami internetowymi oraz innowacjom i nowym technologiom w muzyce. O kwestiach cyfrowych opowiedzą m.in. przedstawiciele firm TikTok, Lyricfind. Nie zabraknie także warsztatów przygotowanych przez serwisy streamingowe i platformy internetowe, m.in. Spotify czy YouTube.
Opowiemy o programach edukacyjnych rozwijających kompetencje proeksportowe – Akademii Menadżerów Muzycznych, projektu Tak Brzmi Miasto Inkubator czy działań prowadzonych przez Music Export Poland. Zaprezentujemy najświeższe informacje dotyczące źródeł finansowania projektów eksportowych, m.in. w ramach Programów Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Rozwój Sektorów Kreatywnych. Opowiemy o nowym działaniu w programie MKiDN Rozwój Sektorów Kreatywnych wspierającym tworzenie innowacyjnych teledysków o potencjale eksportowym, a zaproszeni goście zaprezentują przykłady utworów, do których teledysk pobudził zainteresowanie piosenką i artystą.
Zagraniczni eksperci zdradzą tajniki stojące za budowaniem skutecznych strategii eksportu muzyki. A o tym, jak platformy dla niezależnych twórców pomagają im rozwijać biznes w kraju i za granicą, opowiedzą m.in. eksperci globalnej sieci Merlin, europejskiej organizacji Impala oraz polskiego Aliansu dla Niezależnych Producentów Muzycznych.
Tradycyjnie, podczas konferencji przyjrzymy się bliżej wybranym rynkom zagranicznym. W tym roku będzie to ponownie Kanada, w związku z projektem Spotlight on Poland podczas przyszłorocznej edycji Canadian Music Week (organizowanym przez biuro eksportu polskiej muzyki Music Export Poland). Poza panelem z udziałem przedstawicieli kanadyjskiego rynku muzycznego, zaplanowaliśmy warsztaty poświęcone przygotowaniom do misji Spotlight on Poland. W warsztatach, poza prezesem Canadian Music Week, Neillem Dixonem i przedstawicielami Music Export Poland weźmie udział krakowski zespołu Cinamon, który podzieli się swoimi doświadczeniami ze świeżo zakończonej trasy koncertowej po Kanadzie.
Poza Kanadą, skoncentrujemy się na regionalnym ujęciu krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W ubiegłym roku zaprezentowaliśmy przykład Rumunii jako kraju z wybitnymi sukcesami eksportowymi w naszym regionie, m.in. rumuńskiej wokalistki Aleksandry Stan, która była gościem ubiegłorocznej konferencji. W tym roku, podczas trzech paneli poświęconych rynkowi muzycznemu w poszczególnych krajach regionu, festiwalom muzycznym oraz zasadom promocji i dystrybucji muzyki w krajach bałtyckich, V4 i na Bałkanach zastanowimy się jak wykorzystać nasz regionalny potencjał do budowania konkurencyjnego rynku wewnętrznego oraz potencjału eksportowego, zdolnego do przełamywania rynków zagranicznych.
Ponadto w tym roku jeszcze bardziej zagłębimy się w kwestie synchronizacji muzyki i metod jej dystrybucji na potrzeby zagranicznych filmów, seriali, reklam czy gier wideo, rozłożymy na czynniki pierwsze przygotowania do organizacji zagranicznej trasy koncertowej, dowiemy się jak współpracować z markami, by firmy zechciały wspierać projekty muzyczne i eksportowe, poznamy historie polskich artystów sceny rockowej, elektronicznej, klasycznej i popularnej, którzy odnoszą sukcesy eksportowe oraz dowiemy się ilu debiutantów zostało odkrytych, a ilu rokuje nadzieje eksportowe dzięki platformie My Name Is New (jej powstanie wsparło MKiDN w ramach programu Rozwój Sektorów Kreatywnych).
Na te i wiele innych tematów będzie można porozmawiać z naszymi ekspertami zarówno podczas paneli, warsztatów, przerw kawowych, a także specjalnie zaplanowanych indywidualnych konsultacji po każdym z paneli.
Więcej informacji na sektorykreatywne.mkidn.gov.pl