Settings and search
Szkolenie z rozwiązywania konfliktów i sytuacji trudnych
Szkolenie adresowane jest do menedżerów, liderów, kierowników zainteresowanych doskonaleniem umiejętności efektywnego kierowania ludźmi w instytucji kultury oraz własnym rozwojem jako liderów.
Szkolenie adresowane jest do menedżerów, liderów, kierowników zainteresowanych doskonaleniem umiejętności efektywnego kierowania ludźmi w instytucji kultury oraz własnym rozwojem jako liderów.
Szkolenie odpowiada na potrzeby osób kierujących zespołami, instytucjami kultury - dostarcza metod pracy z ludźmi w sytuacjach konfliktów, zmian, kryzysów. Daje możliwość wypróbowania metod arbitrażu, negocjacji, mediacji i przeniesienia ich do rzeczywistości zawodowej.
W wielu instytucjach kultury liderzy nie chcą zauważać konfliktów, czasem "zamiatają je pod dywan", co może prowadzić do kryzysów i niedostrzegania sygnałów o zachowaniach niepożądanych. Przyczyną takiej sytuacji jest zwykle brak umiejętności zmierzenia się z konfliktami, brak wiedzy na temat funkcjonowania ludzi w sytuacjach kryzysowych.
Konflikty są naturalnym elementem życia zawodowego. Spięcia, różnice zdań, podniesiony głos, kłótnia pomiędzy pracownikami są nieodzowne w sytuacji wykonywania wspólnych zadań, wzajemnych zależności, często w sytuacji presji czasu, stresu. W większości sytuacji są to zdarzenia chwilowe, ustępujące samoistnie, pomagające osobom lepiej się poznać, oczyścić atmosferę, znaleźć nowe rozwiązania. Gdy opadają emocje, osoby zaangażowane w taki chwilowy konflikt chętnie wyjaśniają sprawę, szybko wracają do normalnych relacji, współpracy. Żeby tak się działo, warto wzbogacić swoją wiedzę i umiejętności o ważne i bardzo potrzebne w instytucjach kultury metody, które można trenować w bezpiecznej atmosferze naszego szkolenia.
Cele szkolenia:
- zwiększenie świadomości dotyczącej przyczyn powstawania i narastania sytuacji konfliktowych,
- poszerzenie wiedzy z zakresu metod kierowania konfliktem jako strona zaangażowana w konflikt lub jako mediator,
- analiza własnych predyspozycji do pracy z konfliktem: jaki mam styl działania w sytuacji różnicy interesów, nad czym powinienem pracować,
- trening strategii rozwiązywania konfliktów w konkretnych sytuacjach zawodowych.
Aby wziąć udział w szkoleniu należy wypełnić formularz rekrutacyjny, który dostępny będzie w dniach 07.05 – 16.05.2025 r.
W przypadku osób delegowanych przez pracodawcę po zakwalifikowaniu się na szkolenie konieczne będzie również przesłanie skanu podpisanego i wypełnionego oświadczenia VAT na adres achomik@nck.pl. Oryginał formularza należy przesłać pocztą na adres NCK.
Informujemy, że w przypadku dużej liczby chętnych:
- pierwszeństwo będą miały osoby uczestniczące w szkoleniu "Zarządzanie zespołem cz. 1 – umiejętności liderskie w roku 2025";
- w drugiej kolejności będziemy brali pod uwagę pracowników domów i centrów kultury;
- NCK będzie prosił instytucje o oddelegowanie jednego pracownika.
Osoby zakwalifikowane na szkolenie poinformujemy mailowo 19 maja 2026 roku.
Koszt szkolenia: 800 zł netto + 23% VAT
Szkolenie odbędzie się w Domu Pracy Twórczej w Radziejowicach.
Koszt szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- wyżywienie,
- nocleg (pokoje dwuosobowe),
- transport na trasie Warszawa – ośrodek szkoleniowy – Warszawa,
- materiały szkoleniowe,
- zaświadczenie o udziale w szkoleniu.