Date of publication: 01.10.2014
Średni czas czytania 2 minutes
print

Podstawowym zasobem miast są ich mieszkańcy. Ludzka inteligencja, pragnienia, motywacje, wyobraźnia i kreatywność stają się ważniejsze od lokalizacji, bogactw naturalnych i dostępu do rynku. O przyszłym sukcesie miasta zadecyduje kreatywność jego mieszkańców i władz – twierdzi w książce Kreatywne miasto Charles Landry i nie sposób nie zgodzić się z jego słowami.

 

Autor w swojej książce przedstawia koncepcję Kreatywnego Miasta. Miejsca, w którym architektura zachwyca innowacyjnymi rozwiązaniami, centra handlowe pełnią funkcję rozrywkową i kulturotwórczą, a transport miejski jest przyjazny użytkownikom. Utopia? Szereg przykładów i odniesień do rzeczywistości czyni z książki Landry`ego publikację niezwykle rzetelną. Opisane miasta dowodzą pomysłowości ich mieszkańców, którzy niejednokrotnie potrafili uwolnić potencjał z niczym niewyróżniających się prowincjonalnych miasteczek i sprawić, że poznał je cały świat. Autor bazuje na odniesieniach do faktów i m.in. stara się wskazać nowe sposoby myślenia o funkcjonowaniu miast, analizuje ich aktywa i możliwości rozwoju oraz unaocznia jak dużą rolę w rozwoju ludzi pełni dziedzictwo kulturowe, a także sugeruje jakimi cechami powinni odznaczać się przywódcy miast.

Po dwunastu latach od premiery w ręce polskich czytelników trafi jeden z najistotniejszych tekstów z książka „Kreatywne miasto”. Autor dzieli się z czytelnikami swoją wiedzą w sposób jasny i klarowny, a także błyskotliwy, dzięki czemu lektura staje się przyjemnością nawet dla laika, który nie jest zaznajomiony z tajnikami urbanistyki.

E-book dostępny do kupienia w Nexto.

Nakład papierowy wyczerpany.