W e-księgarni Narodowego Centrum Kultury jest już w sprzedaży książka „Komunikacja marketingowa w architekturze”.

Date of publication: 03.04.2013
Średni czas czytania 2 minutes
print

Publikacja, której autorem jest Rafał Janowicz, została nagrodzona w VIII edycji konkursu na najlepszą pracę doktorską z dziedziny nauk o kulturze, organizowanego przez NCK w ramach programu „Kurs na Kulturę”.

Recenzja prof. dr hab. Anny Zaidler-Janiszewskiej – przewodniczącej Komisji Konkursowej, przyznającej nagrody:

„Książkę Rafała Janowicza „Wizualna komunikacja marketingowa w architekturze” przeczytają z pewnością specjaliści (urbaniści, architekci, teoretycy i praktycy komunikacji marketingowej). Przeczytają ją jednak także z uwagą miejscy aktywiści, którzy walczą z „zaśmieceniem” licznymi reklamami codziennie przemierzanej przez nas przestrzeni, a także ci z mieszkańców miast, którzy ich w tej walce wspierają. Reklam i innych komunikatów marketingowych jest dziś tak wiele, że stały się one elementem przekształcającym architekturę (zarówno jej tworzenie, jak i percepcję). Znajdziemy w książce przykłady rozwiązań zdecydowanie złych, tworzących „efekt choinki”, ale i dobrych, starannie przemyślanych. Rafała Janowicza interesuje jednak nie tylko stan faktyczny, ale i jego poprawa. Od wizualnej komunikacji marketingowej w miastach raczej w najbliższym czasie nie uciekniemy, konieczna jest więc zmiana podejścia do niej architektów. Janowicz przekonuje, że tylko czynny udział architektów w jej tworzeniu przy jednoczesnej zmianie obowiązujących dzisiaj regulacji prawnych pozwoli na poprawę jakości przestrzeni, na której „zaśmiecenie” słusznie narzekamy (…)”.

Zapraszamy do lektury i przypominamy, że książka dostępna jest również w postaci e-booka.

Książkę można nabyć w e-księgarni NCK.