Cykl warsztatów obligatoryjnych w projekcie Kulturalni Edukatorzy

Data publikacji: 24.03.2017
Średni czas czytania 1 minuta
drukuj

W tym roku w ramach obligatoryjnego cyklu warsztatowego zaproponowaliśmy 3 tematy: Diagnoza w projektowaniu działań z zakresu edukacji kulturowej, prowadzony przez Kolektyw Badawczy; Współpraca/komunikacja/wartości, prowadzony przez Agatę Etmanowicz, oraz: ABC współpracy oświaty i kultury, prowadzony przez Katarzynę Michalską.

Uczestnicy w ramach warsztatów odczarowywali temat diagnozy, jako czegoś trudnego i skomplikowanego, poznawali proste narzędzia badawcze i wspólnie zastanawiali się nad istotą wychodzenia od potrzeb odbiorców przy projektowaniu wydarzeń. 

Zgłębiali również temat  wartości, które napędzają ich działania, pytali o swoje motywacje i szukali inspiracji. Podczas warsztatów dotyczących współpracy oświaty i kultury zastanawiali się czy w przestrzeni wyznaczonej przez podstawę programową kształcenia ogólnego można znaleźć miejsce na współpracę szkoły z instytucjami kultury, ale także nad tym, na ile trud owych poszukiwań „opłaca się” zainteresowanym stronom. Warsztaty odbywały się w 3 zjazdach.

Wieczorem, podczas pierwszego, półtoradniowego zjazdu, uczestnicy spotkali się na „Sieciowiskach” – spotkaniach przy kolacji w kawiarnianym otoczeniu, na których mogli się poznać w niezobowiązującej atmosferze.

Fot. Agata Roman/ Natalia Roicka/ Katarzyna Lindner