Ustawienia i wyszukiwarka
Cykl warsztatowy w województwie mazowieckim
Warszawa, Ciechanów, Siedlce, Ostrołęka, Płock i Radom. W każdym z miast inna grupa nauczycieli i animatorów przez cztery dni (trzy zjazdy) uczestniczyła w szkoleniach Kulturalnych Edukatorów.
Pierwszy warsztat poświęcony był przygotowaniu uczestników do pracy nad tworzeniem projektów, w oparciu o metodę service design. Program obejmował m.in.: zasady pracy nad projektem (od zbadania potrzeb odbiorców, przez definicję rzeczywistego problemu projektowego, rozwijanie koncepcji, testowanie ich i przygotowanie ostatecznego rozwiązanie); nauka praktycznego wykorzystania narzędzi przydatnych we własnej pracy (persony, mapa interesariuszy, ścieżka użytkownika, propozycja wartości), praktyczne wskazówki dotyczące prowadzenia procesu projektowego – współpraca z różnymi uczestnikami, wykorzystanie narzędzi w praktyce, metody prototypowania i testowania koncepcji. Uczestnicy warsztatu pracowali w grupach, nad przykładowym zagadnieniem projektowym, dzięki czemu mieli szansę poćwiczyć umiejętności przydatne do zaplanowania pracy nad własnym projektem. Warsztat poprowadziła Agnieszka Sikorska oraz Michał Kwasieborski.
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/11/MG_3434-kopia.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/11/MG_3512.jpg)
Celem drugiego warsztatu, przygotowanego przez Michała Kocikowskiego wspólnie z Magdaleną Ochał (oboje: Kolektyw Badawczy), było zapoznanie uczestników z podstawowymi narzędziami potrzebnymi do samodzielnego przeprowadzenia diagnozy potrzeb odbiorców. Wspólnie formułowaliśmy i konceptuowaliśmy pytania badawcze, określaliśmy grupę docelową i poznawaliśmy dnie metody prowadzenia badań (wywiad oraz ankieta).
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/11/MG_3640-kopia.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/11/MG_3677-kopia.jpg)
Kolejny warsztat poprowadziła Bogumiła Stachurska. Polegał on na ćwiczeniach i działaniach grupowych oraz poszukiwaniu rozwiązań scenograficznych, performatywnych, przestrzennych, teatralnych, instalacyjnych, które pozwoliłyby nadać projektom planowanym przez uczestników interdyscyplinarny charakter i rozmach. W tym celu inspirowaliśmy się sztuką, zwłaszcza sztuką współczesną, a w szczególności malarstwem, muzyką i nowoczesnymi technologiami.
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/11/MG_3823-kopia.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/11/MG_3878-kopia.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/11/MG_3909-kopia.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/11/MG_3977-kopia.jpg)
Na ostatni warsztat w charakterze prowadzących wrócili do nas Agnieszka Sikorska i Michał Kwasieborski. Tym razem jego celem było opracowanie szczegółowych planów wdrożenia własnych projektów. W trakcie warsztatu uczestnicy pracowali indywidualnie nad swoimi projektami, prowadzący wspierali ich w formie indywidualnych konsultacji. Szczególny nacisk kładliśmy na zmapowanie potencjalnych zasobów oraz partnerów, których warto zaprosić do współpracy.
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/11/MG_2799-kopia.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/11/MG_2975-kopia.jpg)
![](/upload/edukacja_kulturowa_archive/2016/11/MG_3162-kopia.jpg)
Fot. Krzysztof Gajewski