„Komunikacja i promocja wydarzeń w mediach” – relacja z warsztatów

Data publikacji: 09.11.2016
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Zorganizować wydarzenie to jedno. Ale jak zachęcić ludzi do udziału? Wiedzę o komunikacji i promocji wydarzeń kulturalnych zdobywali uczestnicy szkoleń pomorskiej „Sieci Kultury”.

Jak dotrzeć do grupy docelowej poprzez media – portale internetowe, gazety, stacje radiowe? W jaki sposób nawiązywać kontakty z dziennikarzami? Jakie informacje, i w jakiej formie, rozsyłać? Kiedy rozpocząć informowanie o wydarzeniu? Do czego potrzebny jest patronat medialny i jak go uzyskać…?

Odpowiedzi na te pytania poznali uczestnicy warsztatów pn. „Komunikacja i promocja wydarzenia w mediach”. Szkolenia odbyły się w dniach 4 i 5 listopada w Hotelu Sadova w Gdańsku. Poprowadziła je Marta Bednarska, specjalistka od public relations, na co dzień pracująca w gdańskim Instytucie Kultury Miejskiej.

Z bezpłatnych szkoleń w ciągu dwóch dni skorzystały w sumie 22 osoby: przedstawiciele instytucji kultury (Akademia Muzyczna w Gdańsku, Polski Chór Kameralny, gminne ośrodki kultury), członkowie organizacji pozarządowych, nauczyciele (Centrum Edukacji Nauczycieli), a także wolni strzelcy, student, wolontariusz, przyszły przedsiębiorca.

W efekcie intensywnych, ośmiogodzinnych zajęć powstały zgrabne i skuteczne komunikaty prasowe. A wymiana doświadczeń z pewnością zaowocuje w pracy związanej z organizacją imprez kulturalnych.

Fot. Bartosz Bańka