Ustawienia i wyszukiwarka
Realizacja programu grantowanego w województwie łódzkim
Na konkurs nadesłano blisko 90 propozycji, Jury wybrało 10 z nich, które najlepiej realizują założenia edukacji kulturowej. Zwycięskie przedsięwzięcia wchodzą w fazę realizacji.
,,Jak to z pismem i książką było’’ to projekt, który realizuje Gminna Biblioteka Publiczna wspólnie z Zespołem Szkolno- Przedszkolnym w Gomunicach. Jego celem jest przybliżenie historii papiernictwa w powiązaniu z zabawą, tak aby w obecnej dobie Internetu uświadomić dzieciom jaką rolę wciąż odgrywa papier. Dzięki zajęciom uczestnicy mogli zapoznać się z dawną sztuką wytwarzania papieru i zrozumieć dlaczego papier był ludziom tak bardzo potrzebny! Na zajęciach warsztatowych każdy wyczerpał z dębowej kadzi papierniczej papier z zatopionymi płatkami roślinami na specjalnej ramce. Następnie używając zabytkowej praski wyczerpany papier został odciśnięty, tak aby powstała kartka. Każde dziecko mogło również przekonać się jak mozolną prace musiał wykonać mnich przepisując tekst gęsim piórem. Wszystkie prace wykonane na zajęciach uczestnicy mogli zabrać do domu i pokazać rodzicom czego nauczyli się podczas warsztatów.
Szkoła dramy bohaterskiej wyobraźni – jak inspirować do wartościowych rzeczy” to projekt łódzkiej fundacji „In Blanco”, która zaprosiła do współpracy Centrum Wsparcia Terapeutycznego. W ramach konkursowego projektu grupa ośmiu studentów zdobywała wiedzę potrzebną do prowadzenia zajęć z użyciem technik teatralnych, którą następnie wykorzystała w czasie warsztatów dla grupy 20 podopiecznych Świetlicy Podwórkowej. Dziesięciodniowe warsztaty muzyczne, dramowe, technik poklatkowych zaowocują pracami plastycznymi, etiudami dramowymi oraz reportażem z zajęć. Na poniższych zdjęciach przedstawieni są pracownicy Fundacji In Blanco i Centrum Wsparcia Terapeutycznego w Łodzi oraz opiekunowie i podopieczni Świetlicy Podwórkowej w Łodzi w trakcie działań warsztatowych.
Fot. Elżbieta Sukiennik, Aleksandra Dudek