KONDYCJA POLSKIEJ BRANŻY GIER ‘17

Data publikacji: 21.09.2017
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Tytuł: Kondycja polskiej branży gier ‘17

Autor: Krakowski Park Technologiczny, Stowarzyszenie Polskie Gry, Fundacja Indie Games Polska, Grupa Onet S.A, Gry-Online S.A.

Rok wydania: 2017

KONDYCJA POLSKIEJ BRANŻY GIER ‘17
Kondycja gier

Raport Krakowskiego Parku Technologicznego to najpełniejsze dotychczas źródło danych o branży gier w Polsce. Odnajdziemy w nim m.in. analizę krajowego rynku producentów gier, wypowiedzi 40 specjalistów z branży oraz charakterystykę polskiego gracza sporządzoną na podstawie analizy badań Polish Gamers Research. Jak się okazuje, w Polsce gra tyle samo kobiet (50%), co mężczyzn (50%), a statystyczny gracz mieszka na wsi (37%), najczęściej gra w domu (90%) i woli urządzenia mobilne.

Przygotowany przez KPT dokument składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy zawiera ogólne informacje na temat rynku globalnego oraz poszczególnych elementach rynku gier w Polsce. Potrzebne do dokonania analizy informacje zebrano m.in. dzięki przeprowadzeniu serii pogłębionych wywiadów z czołowymi przedstawicielami branży. W drugim rozdziale autorzy skupiają się na sporządzeniu profilu polskiego gracza. Rozdział trzeci zawiera m.in. opis największych sukcesów polskich producentów gier.

W raporcie pojawia się także wzmianka o piractwie internetowym. Okazało się, że legalnie kupowane gry stanowią maksymalnie 30% posiadanych przez nas gier, resztę stanowią m.in. gry ściągnięte z Sieci. Wśród badanych pojawiły się opinie, że ściągają gry z Internetu, gdyż „nie są przyzwyczajeni do płacenia” oraz że piractwo jest „darmowym nośnikiem marketingowym”.

Zasięg: Polska

Język: polski

Słowa kluczowe: Internet, KPT, gracze, branża gier