Po co Państwu sponsor?

Data publikacji: 17.05.2011
Średni czas czytania 1 minuta
drukuj

Kultura i biznes, obszary odległe od siebie pod względem podstawowych wartości i celów, coraz częściej ze sobą współpracują. Partnerstwo między nimi zakłada równy udział dwóch kooperantów, na ogół jednak jest przedmiotem zainteresowania także trzeciego uczestnika – władz publicznych różnych szczebli odpowiedzialnych za kulturę.

 

W Europie władze te wielokrotnie inicjowały i wciąż inicjują programy na rzecz sponsoringu kultury. Ich działania mają na celu m.in.

stymulowanie podmiotów prywatnych do inwestowania w kulturę, dostarczanie narzędzi umożliwiających skuteczniejsze planowanie i realizację sponsoringu (doradztwo, szkolenia dla przedstawicieli kultury i biznesu itp.), dostarczanie wiedzy o dobrych praktykach z tego zakresu. Ministerstwa kultury same podejmują te inicjatywy lub oddają je w ręce organizacji non-profit. Ten drugi model realizacji zadań jest bardziej powszechny, choć nie brakuje przykładów samodzielnych działań ministerstw.

dokument do pobrania: Po co Państwu sponsor?

Opracowanie:  Kamila Lewandowska