Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością nauczania w klasach IV–VI

Data publikacji: 01.02.2016
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Tytuł: Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością nauczania w klasach IV-VI

Autor: Roman Dolata, Paweł Grygiel, Dorota M. Jankowska, Ewelina Jarnutowska, Aleksandra Jasińska-Maciążek, Maciej Karwowski, Michał Modzelewski, Jolanta Pisarek

Rok wydania raportu: 2015

Finansowanie: Instytut Badań Edukacyjnych, współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Funduszu Społecznego

 Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością nauczania w klasach IV–VI
szkolne pytania

Opis: Instytut Badań Edukacyjnych zrealizował projekt w którym zbadano wpływ różnych czynników na efektywność nauczania, tj. wielkość klasy, liczba prac domowych czy udzielanie odpowiedzi zwrotnej uczniom. W kontekście kultury najciekawszy wydaje się rozdział "Czy polska szkoła nie lubi twórczych uczniów?". Tytuł odnosi się do powszechnie panującej opinii, że szkoła nie stwarza możliwości rozwoju kreatywnym uczniom. Autorzy wdają się w polemikę z tym stwierdzeniem, przywołując wyniki przeprowadzonych badań. Dotyczą one takich kwestii jak: zależność między kreatywnością a ocenami oraz wpływu wyobraźni na przyswajanie wiedzy. Szkoła może być miejscem, które rozwija zdolności twórcze wśród uczniów. Należy jednak wciąż sukcesywnie wprowadzać zmiany w dydaktyce, aby coraz efektywniej wydobywać potencjał z najbardziej twórczych uczniów.

 

Zasięg: ogólnopolski

Język: polski

Słowa kluczowe: edukacja, szkoła, uczniowie, kreatywność, młodzież, dydaktyka, szkoła podstawowa