Data publikacji:
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Jego zainteresowania niemal od zawsze związane były z muzyką. Jako archeologa interesowała go głównie archeomuzykologia jako etnologa etnomuzykologia i muzyczne subkultury młodzieżowe. Jako praktyka przede wszystkim hard core/punk i muzyka etniczna (szczególnie rytualna) ale nie tylko.

Jest związany z następującymi zespołami: HATI, Molok Mun, Innercity Ensemble, Mammoth Ulthana i T'ien Lai. Aktualnie nie porzucając starych fascynacji pasjonuje się badaniem dźwiękowej tkanki miejskiej. Jest pomysłodawcą i współtwórcą multimedialnego projektu Tonopolis - www.tonopolis.pl, który w sposób subiektywny miał scharakteryzować dźwiękowe otoczenie Torunia. Jest uczestnikiem edukacyjnego projektu Dźwiękospacery, w ramach którego prowadzi warsztaty z dziećmi i  studentami, próbując uwrażliwiać ich na dźwięki sonosfery oraz świadome, głębokie nasłuchiwanie. Nagrywa, słucha, tworzy ale również analizuje teoretycznie zgromadzony materiał, chcąc w swoich badaniach poruszyć problem wzajemnego stosunku dźwięku (to jak słyszymy) do cech i ról społecznych jakie przyjmujemy. Interesuje go również komunikacyjna funkcja dźwięku, to jak, gdzie i kiedy dźwięki stają się komunikatami. Solowo wydał do tej pory trzy płyty: Tonopolis. Impression from the Town (2010), Panoptikon (2013) i Ninkyo Dantai (2014). Nagrywa muzykę do filmu (Panoptikon 2013), słuchowisk i bajek (Bajki dla odważnych 2013). Prowadzi niezależne wydawnictwo płytowe Noisen Records. Jest także kuratorem międzynarodowego festiwalu CoCArt Music Festival  w CSW w Toruniu.

www.rafalkolacki.pl

www.mammoth-ulthana.eu

www.noisen-records.com

www.cocart.pl