Marketing społeczny dla NGO

Data publikacji: 31.05.2011
Średni czas czytania 3 minuty
drukuj

Poszukiwanie źródeł finansowania projektów oraz uwiarygodnianie swojej działalności poprzez silny wizerunek stanowi dla organizacji pozarządowych problem. Choć nadzieją na nowe źródła  finansowania działań NGO są środki Unii Europejskiej, także one nie są w stanie zapewnić sprawnego funkcjonowania większości organizacji w Polsce. Nieumiejętność pozyskiwania funduszy dotyczy szczególnie małych, lokalnych organizacji. Aż 77,3% wskazuje, że jest to największa przeszkoda w ich pracy. Równocześnie, co piąta  (20%) organizacja zauważa, że problemem jest dla niej niekorzystny wizerunek w opinii publicznej i w mediach oraz brak zaufania. Istnieje ogromne zapotrzebowanie  na wiedzę,  które wyraża  się  zainteresowaniem  udziałem  w  szkoleniach  związanych z pozyskiwaniem funduszy (66%), budowaniem wizerunku, promocją i współpracą z mediami (32%), budowaniem relacji z innymi sektorami, współpracą z administracją publiczną (21%). [badania Klon/Jawor]. Dlatego też zadaniem projektu ARF i FKS było zbadanie, jakie są bariery oraz czynniki, które ułatwiają współpracę między organizacjami pozarządowymi a biznesem, w  jaki sposób organizacje zachęcają  i zawiązują współpracę z przedsiębiorstwami, jak promują swoje działania oraz partnerów, którzy w działaniach uczestniczą, oraz jak komunikują się z  darczyńcami,  choćby  przy  działaniach  promujących  odpis  jednego  procenta  podatku.  Wykorzystując własne doświadczenie, a  także opierając się na badaniach ilościowych  i  jakościowych, obie organizacje przygotowały publikację, która dostarcza kompleksową wiedzę nie tylko o fundraisingu, reklamie  społecznej  i marketingu  społecznym,  ale także w ogóle o sposobie budowania relacji z jednostkami, grupami  i instytucjami  funkcjonującymi wokół NGO.

 

Dokument do pobrania:

Marketing spoleczny dla NGO