2015 Nielsen music U.S. report

Data publikacji: 09.03.2016
Średni czas czytania 1 minuta
drukuj

Tytuł: 2015 Nielsen Music U.S. Report

Autor: The Nielsen Company

Rok wydania raportu: 2016

Finansowanie: The Nielsen Company

2015 Nielsen music U.S. report
Fot. Ninac26, flickr, CC BY 2.0 winyl

Opis: Z raportu Nielsena wynika, że w ostatnim czasie znacznie wzrosła popularność serwisów streamingowych – w 2014 roku użytkownicy przesłuchali 164,5 mld piosenek, z kolei w 2015 aż 317 mld, czyli prawie dwukrotnie więcej. Popularność serwisów streamingowych wpływa na inne gałęzie przemysłu muzycznego. Sprzedaż płyt spadła o 7% (spadek jest jednak mniejszy niż w 2014 r). Jednocześnie zaobserwowano wzrost sprzedaży płyt winylowych aż o 30%. Dane te mogą świadczyć o stopniowym normowaniu się sprzedaży muzyki na nośnikach. Najpopularniejszym sposobem słuchania muzyki pozostaje mimo wszystko radio – aż 61% respondentów zadeklarowało, że najczęściej w ten sposób zapoznaje się z nowościami pojawiającymi się na rynku muzycznym.

Język: angielski

Słowa kluczowe: muzyka, rynek muzyczny, streaming, internet, nagrania, nośniki, koncert, festiwal, radio,