Analiza walorów turystycznych powiatów i ich bezpośredniego otoczenia na podstawie danych statystycznych

Data publikacji: 27.01.2016
Średni czas czytania 2 minuty
drukuj

Tytuł: Analiza walorów turystycznych powiatów i ich bezpośredniego otoczenia na podstawie danych statystycznych m. in. Z zakresu bazy noclegowej, kultury i dziedzictwa narodowego oraz przyrodniczych obszarów chronionych. Końcowy raport metodologiczny (z wynikami analizy)

Autor: Piotr Łysoń, Wacława Kraśniewska

Rok wydania raportu: 2015

Finansowanie: GUS, współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013

Analiza walorów turystycznych powiatów i ich bezpośredniego otoczenia na podstawie danych statystycznych
Fot. Nico Trinkhaus, flickr, CC BY-NC-ND 2.0 galeria

Opis: Głównym celem badania przeprowadzonego w ramach prac nad raportem jest identyfikacja obszarów o największej atrakcyjności turystycznej. W publikacji posłużono się metodologią polegającą na określeniu otoczenia powiatów i zliczeniu składników miar atrakcyjności turystycznej nie tylko z obszaru analizowanego powiatu, ale także z jego otoczenia. Opracowano szczegółowo poszczególne wskaźniki, tj. Wskaźnik Atrakcyjności Kulturowej, Wskaźnik Atrakcyjności Środowiskowej, Wskaźnik Atrakcyjności Biznesowo – Hotelowej.

Z szerokiego zakresu danych o kulturze wybrano te, które zdaniem autorów mają największe znaczenie kulturowe, tj. zabytki, muzea, cel pielgrzymek, liczba miejsc na widowni w teatrach i instytucjach muzycznych oraz dane o uczestnikach imprez masowych. Przykładowo, pod względem turystycznym najbardziej atrakcyjne są te miejsca, które leżą w północnej Polsce w pasie nabrzeżnym Morza Bałtyckiego (zachodnio-pomorskie, pomorskie oraz w mniejszym stopniu warmińsko-mazurskie) oraz regony znajdujące się w południowej Polsce (dolnośląskie, śląskie, małopolskie oraz podkarpackie).

Zasięg: ogólnopolski

Język: polski

Słowa kluczowe: turystyka, region, atrakcyjność, wskaźnik atrakcyjności