Learning in Museums and Young People

Data publikacji: 27.01.2016
Średni czas czytania 1 minuta
drukuj

Tytuł: Learning in Museums and Young People

Autor: NEMO - LEM Working Group

Rok wydania raportu: 2015

Finansowanie: Creative Europe Program - Unia Europejska

Learning in Museums and Young People
Fot. Pixaby, CC0 galeria

Opis: Raport skupia się na korzyściach wynikających z nieformalnego nauczania młodych ludzi w muzeach. Autorzy zwracają szczególną uwagę na osobiste samopoczucie, aktywne obywatelstwo, zwiększenie umiejętności społecznych i szans zatrudnienia.Publikację podzielono na 4 sekcje. Pierwsza przedstawia relacje pomiędzy muzeami a młodymi ludźmi. Uwzględniono w szczególności motywacje i metody mogące wpływać na chęć zaangażowania młodych uczestników w kulturę. Część druga skupia się na tym jaką rolę odgrywają muzea w świecie nowych technologii, a także na tym jakie wyzwania i możliwości stwarza taka sytuacja. Trzeci rozdział omawia rolę jaką muzea mogą odegrać w ograniczaniu wykluczenia społecznego, czwarty natomiast zwraca uwagę na niedogodności z jakimi zmagać mogą się młode osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności.

Zasięg: Europa

Język: angielski

Słowa kluczowe: muzeum, wykluczenie społeczne, niepełnosprawność, młodzi ludzie, uczestnictwo w kulturze